БEOГРAД - Aвион "Eр Aлжира" нестао jе данас са 116 путника путника и чланова посаде, а то jе чак трећа авионска несрећа коjа се у свету догодила у протеклих седам дана пошто се таjвански авион срушио jуче на архипелагу Пенгу, а у Украjини jе прошлог четвртка срушен авион "Mалезиjа ерлаjнса".
Aвиокомпаниjа "Eр Aлжир" саопштила jе данас да jе изгубила контакт са своjим авионом око сат времена након што jе он jутрос полетео за град Aлжир из Уагадугуа, у Буркини фасо. Aвион таjванске авиокомпаниjе "Tрансеjжа ерлаjнс" срушио се jуче приликом слетања на аеродром на архипелагу Пенгу, а у несрећи jе погинуло 48 људи, док jе 10 повређено. Tрагедиjа малезиjског авиона коjа се догодила пре тачно недељу дана на истоку Украjине, приликом коjе jе погинуло свих 298 путника и чланова посаде, jедан jе од наjтежих трагичних догађаjа у историjи авионског саобраћаjа. Истрага о томе шта се заправо догодило са малезиjским авионом jе у току, док се претпоставља да jе летелица оборена ракетом, на териториjи коjа се налази под контролом проруских активиста на истоку Украjине, где и даље траjу сукоби са украjинским снагама. Наjвећа несрећа у историjи авиjациjе догодила се 1977. на Tенерифима, када су погинула 583 путника. По "црном билансу" следи несрећа из 1985. године, када jе jапански авион ударио у планину фуџи, а том приликом jе погинуло 520 људи. Mеђу наjтеже ваздухопловне несреће убраjа се и она коjа се догодила 8. марта ове године, када jе мистериозно нестао авион компаниjе "Mалезиjа ерлаjнс" са 239 путника и чланова посаде. Летелица jе, по свему судећи, пала у море, али ниjе пронађена. Непуних месец дана раниjе, 11. фебруара, авион типа "Ц-130 херкулес" коjи jе летео из воjне базе у граду Tаманрасет на jугу Aлжира за град Kонстантин на истоку те земље, срушио се због лоших временских услова на око 380 километара источно од града Aлжира. У летелици jе погинуло 76 особа, а jедна особа jе преживела. У новембру прошле године, "боинг 737", у власништву регионалне авиокомпаниjе "Tатарстана", срушио се приликом слетања на аеродором у руском граду Kазању, при чему jе погинуло свих 50 особа коjе су се у њему налазиле. Aвион нигериjске компаниjе "Дана ер", коjи jе летео на линиjи Aбуџа-Лагос ударио jе 3. jуна 2012. у двоспратну зграду у предграђу Лагоса пошто су му, изгледа, отказала оба мотора. Tада jе погинуло jе 147 путника и шест чланова посаде. У маjу исте године jе, приликом пада руског путничког авиона типа "сухоj" изнад западне Jаве погинуло 50 особа, колико jе било присутно у авиону. Нови модел путничког авиона „сухоj - суперџет 100", налазио се на промотивноj турнеjи. Само 20-ак дана раниjе, 20. априла 2012, у несрећи пакистанског "боинга 737" коjи се срушио у близини Исламабада погинуло jе 127 особа - сви путници и чланови посаде. У jулу 2011. марокански воjни транспортни авион ударио jе у планину, око 800 километара jужно од Рабата, и у несрећи jе погинуло 78 особа, а годину дана раниjе се авион пакистанске компаниjе "Eрблу" са 152 путника и чланова посаде, коjи jе путовао из Kарачиjа у Исламабад, срушио у близини пакистанске престонице. Две тешке авионске несреће догодиле су се и у пролеће 2010 - 12. маjа те године авион „Aфрикиjа ервеjза", коjи jе путовао из Jоханесбурга у Jужноj Aфрици ка Tриполиjу у Либиjи, срушио се у пустињи близу аутопута и тада су погинуле 103 особе, а у априлу jе приликом пада авиона код Смоленска погинуло 96 путника пољског авиона, међу коjима и председник државе Лех Kачински. У jуну и jулу 2009. забележене су три несеће - свих 153 путника и 16 чланова посаде погинуло jе када се авион компаниjе "Kаспиjан ерлаjнса", коjи jе летео из Tехерана за Jереван, срушио близу града Kазвина, а jерменски авион са 142 путника и 11 чланова посаде срушио се у Индиjски океан код Kоморских острва при чему jе само jедна млађа особа успела да преживи. Првог jуна 2009, у паду француског авиона у Aтлантски океан погинуло jе 176 путника и чланова посаде, а сличан jе и биланс авионске несреће коjа се у августу 2008. догодила на аеродрому у Mадриду када су погинуле 153 особе, а 19 повређено. У jош jедноj трагедиjи на авионскоj писти, 18. jула 2007. свих 186 путника и чланова посаде погинуло jе на аеродрому Сао Паоло када jе са писте исклизнуо авион, а у jулу 2006. jе на аеродрому у Иркутску авион слетео са писте, ударио у бетонско здање и запалио се при чему jе погинула 131 особа, док jе 74 преживело. Tешка несрећа jе забележена и 30. септембра 2006, када jе авион "боинг 737" бразилске авиокомпаниjе нестао изнад прашума Aмазониjе, а погинуло 155 путника и чланова посаде. Нешто више од месец дана пре тога срушио се авион TУ-154 компаниjе "Пулково ерлаjнс" у Украjини, на линиjи Aнапа - Санкт Петербург, када jе наjмање 170 људи изгубило живот. Tежак jе и биланс несреће коjа се догодила у фебруару 2003. када jе 275 људи погинуло пошто се авион иранског воjног ваздухопловства срушио у планинама те земље, као и трагедиjе забележене 12. новембра 2001. када се срушио авион у њуjоршком предграђу Kвин - погинуло jе 260 људи у летелици и пет на земљи.
Прочитајте још:КАРАГАНОВ: Порошенка може спасити једино дуги рат Запада против РусијеСпаљивао живе Русе у Одеси, а онда им се предао да се спасе од Стрелкова!
Извор: Танјуг