Интернет претраживачи за десет година неће бити ограничени на унос текста у рачунар или мобилни телефон. Шта нас још чека у не тако далекој будућности?
Еволуција Гугловог алгоритма за претраживање уједно открива и понешто о визији будућности развоја најпопуларнијег претраживача. Погледајмо како су изгледале веће надоградње. Све су то били кораци ка развоју алгоритма који ће створити нову генерацију информација. Brandy (2004) - латентно семантичко индексирање (Latent Semantic Indexing, ЛСИ), користи математику за препознавање односа између концепта унутар текста.
Personalized Search (2005) - историја претраживања има утицаја на актуелне резултате претраживања. Google Local (2005) - подаци о локалним фирмама интегрисани су у Google Maps. Universal Search (2007) - вести, видео и локални резултати интегрисани су у обичне резултате претраге. Real-Time Search (2009) - интегрисан је и друштвени садржај, попут оног с Твитера. Caffeine (2010) - побољшано је индексирање wеб одредишта, што је помогло освежавању резултата претраге. User Search (2012) - Гоогле+ и ауторство интегрисани су у резултате претраге. Venice (2012) - бољи резултати за шире упите. Knowledge Graph (2012) - информације и слике релевантни за претрагу појављују се уз редовне резултате. Још тема:Представљамо Еплов „iLine“: Најновији производ за иДиотеЕво зашто вас пријатељи бришу са ФејсбукаНокиа се више неће производити
Предиктивни резултати претраге Науку која стоји иза алгоритама за претраживање могуће је применити и у друге сврхе. Кад комбинујете више мобилних уређаја и покрет „Интернет ствари“, кориштење алгоритма за претраживање постаје још важнији. Гугл вероватно има највеће шансе да то изведе, нарочито ако имамо у виду распрострањеност Андроида. Ранија настојања повезивања података о кориснику и његовом понашању у резултате претраге упућују на будућност у којој ће вештачка интелигенција бити коришћена за боља предвиђања шта корисник жели да зна чак и пре него што постави питање. Google Ноw је добар пример ране генерације тог приступа, а Glass јасно показује другачији начин испоруке таквих резултата претраге. Све се више тога креће према проширеној стварности (augmented reality), а Гугл жели то и да искористи. У ближој будућности претраживач ће знати вашу локацију, историју претраживања, куповине и путовања, па ће моћи да процени шта је то што желите да знате и да вам информацију и пре него што је затражите и то вероватно на екрану наочара, ручном сату, можда чак и електронским сочивима.
Персонализоване информације Иако би било згодно имати при руци таквог помоћника, помало је страшно то што зна све о нама. Ако те информације падну у погрешне руке, ствари би могле постати веома компликоване. Ипак, то је можда и цена напретка. Резултати претраживања могли би бити употријебљени на много нових начина. На пример, уређаји с говором који користе Гугл Преводилац могли би вам омогућити комуникацију с људима из целог света, без обзира на језик који говоре. Носиви уређаји који прате ваше здравствено стање и користе претраживач могли би да вас саветују око начина исхране и вежбања. Мобилни ГПС уређаји за ваш аутомобил могли би да користе претраживач како би пронашли најкраћи пут до вашег одредишта.
Извор: ТПортал