Најновије

Шта је остало од најскупљег оружја бивше Југе, вредног четири милијарде долара?

Некад најопремљенији југословенски војни аеродром Јосипа Броза Тита, „Жељава“ смештен дубоко у утроби планине Пљешавица надомак Бихаћа, данас је потпуно пропао.
Графичка репрезентација положаја аеродрома, фото: Zeljava-lybl.com

Графичка репрезентација положаја аеродрома, фото: Zeljava-lybl.com

По струци дипломирани инжењер за радарски систем и потпуковник авијације у авио служби Иван Прша каже да је то војно здање изгледало импозантно 1968. године, када је званично отворено. - То је био најјачи војни аеродром по инфраструктури у целој Југославији. Унутра је била смештена једна авијацијска бригада са 60 авиона и више од 3.000 људи, од чега је било само око 500 официра, око 900 подофицира и око 2.000 војника. Имао је капацитет опслуживања три авиобригаде у случају потребе. Савршено је штитио од изненадних удара – започиње Прша. Он додаје да је то био најстрожије чуван војни објекат у бившој држави. Тадашња војска Југославије 17. маја 1992. минирала је аеродром са 56 тона експлозива и тиме га у потпуности онеспособила. Време је учинило да његова унутрашњост у потпуности пропадне. Премијер УСК-а Хамдија Липовача 2011. године је најављивао могућност да се на овој локацији направи савремени карго аеродром. Међутим, висина и исплативост инвестиције диктирају ток реализације пројекта. Упућени кажу да то није исплативо, док за неку врсту музејског туризма унутрашњост аеродрома није сигурна.
Прескуп пројекат Бихаћ и Крајина, када би се удружили са Корјеницом и Госпићем, немају довољан капацитет летова како би одржали један такав један аеродром. Због тога, би покретање обнове Жељаве била права утопија и промашена инвестиција – рекао је Прша. Затим је додао: - Било је говора да то буде аеродром за теретне авионе и да пројекат буде понуђен потенцијалним страним инвеститорима. Међутим, израда пројекта је прескупа, а инвеститори не желе да улажу док не виде исплативост.
Водећи загађивачи Инспектор на ГП и бивши падобранац у ЈНА, Изачић Хазим Алагић каже да велики проблем представљају опасне отровне материје настале у пожару након минирања. - Због тога су они, док не буде извршена деконтаминација неупотребљиви за било какве активности. Гранична зона, у којој се налази аеродром, велики је резервоар питких извора воде Клокота, Привилице и Жегара као водовода града Бихаћа, али и Смиљановца којег снабдева Рипач – каже Алагић. Он додаје да је бивши аеродром био је један од већих загађивача подземних вода које теку из Лике, тако да је за Бихаћ и УСК боље да никада не проради.
Не пропустите:Семонјак: Продаваћемо оружје Украјини, ако то буду тражили!РОГОЗИН: Русија ће до 2020. имати „ултрамодерно оружје„Топ 10 стравичних оружја!
Извор: Дневни аваз

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА