Најновије

Хрватска због Шешеља пропустила своју шансу на Самиту

ЗАГРЕБ - "Тешко је очекивати озбиљнија кинеска улагања ако се о томе не разговара на највишем нивоу", коментаришу хрватски медији изостанак Зорана Милановића са Самита у Београду.
Зоран Милановић - љут због Шешеља (Фото: ЈуТјуб)

Зоран Милановић - љут због Шешеља (Фото: ЈуТјуб)

Долазак кинеског премијера Ли Кећијанга у Београд наговештава озбиљне намере Пекинга да ојача везе са земљама Централне и Источне Европе, а Србија, за разлику од Хрватске, већ има неколико пројеката с кинеском страном, пише Јутарњи лист. "Са тог заиста импресивног скупа, који је окупио чак 6.600 учесника, у знак протеста због изјава четничког војводе Војислава Шешеља, изостао је једино премијер Зоран Милановић. Иако је послао јасну поруку Србији, пропустио је прилику за разговоре с Ли Кећијангом и другим премијерима", пише Јутарњи. У Пекингу нису желели да коментаришу Милановићеву одлуку, али се не крије да Милановићев изостанак неће припомоћи развоју сарадње Кине и Хрватске, навео је лист. "Тешко је очекивати озбиљнија кинеска улагања, ако се о томе не разговара на највишем нивоу, за шта је Београд, сматрају неслужбено у Пекингу, био сјајна прилика", закључује Јутарњи лист.
Прочитајте још:Николић сутра на састанку са Кећијангом Вучић: Kина за грађане Србиjе – искрени приjатељ
Већи део текста је посвећен потписаним и најављеним пројектима између Кине и Србије. Србија је, пише тај загребачки дневник, искористила прилику да се као домаћин Трећег састанка шефова влада 16 држава Централне и Источне Европе с кинеским премијером Ли Кећијангом представи свету као "улазна врата" за кинески капитал на Балкан и у Европу, али и за сусрете српског премијера Александра Вучића с председницима влада 15 држава с којима је договарао више пројеката, наводи лист. Реч је о пројектима попут градње ауто-пута од Темишвара до Београда, железничке пруге Београд–Будимпешта, изградње саобраћајне инфраструктуре између БиХ и Србије, као и жељезничке пруге Београд–Бар. Присутност Кинеза се огледа и у модернизацији Термоелектране Костолац, као и у изградњи деонице ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Љига у дужини од 50 километара, додаје лист. Јутарњи пише и да су Кинези, додуше, показали занимање за инвестирање у Хрватској, пре свега у луке (Плоче, Ријека, Вуковар) и железничку инфраструктуру, као и за могућу изградњу електрана, али до данас та најмногољуднија земља света у Хрватској није започела ниједну инвестицију. Србија, међутим, за разлику од Хрватске – а то ових дана с поносом истичу премијер Александар Вучић и министар спољних послова Ивица Дачић – већ има неколико пројеката. Лист истиче да је оно што Србија очекује од овогодишњег Самита – потписивање уговора о изградњи савремене железничке пруге Будимпешта–Београд (у дужини од око 380 километара), којом би, кад за две године буде завршена, возови могли да саобраћају брзином од око 200 километара на сат. Део тог пројекта будућности је модерна железничка пруга која ће брзим возовима повезивати Кину са Европом и која се већ описује као главни транспортни и логистички правац између Азије и Европе. "У Туристичкој организацији Београда процењују да ће тамошњи хотелијери и угоститељи на њему зарадити око милион евра", наводи Јутарњи. Истовремено, наводи лист, кинеска "офанзива шарма" има за циљ да покаже свету да је кинески капитал спреман да дође у централну и источну Европу, за које амерички и европски капитал, и поред много приче, ипак не показује превише занимања. Извор: Јутарњи лист

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА