Најновије

Тасовац: Култура до медија креативношћу и бољим садржајима

Да би култура у медијима добила место које заслужује потребно је кукњаву заменити делањем, а безнадежност креативношћу, бољим и занимљивијим садржајима, сматра министар културе и информисања Иван Тасовац.
Тасовац (Фото: Медија центар Београд)

Тасовац (Фото: Медија центар Београд)

Имајући у виду да у Србији од скоро 1.500 гласила колико их има тек неколицина има културне редакције, што указује на то да већина власника медија и главних и одговорних уредника не препознаје културу као своју интересну сферу, Тасовац каже да су власници медија у Србији често најпослушнији следбеници логике капитализма, која је једноставна исто онолико колико је и немилосрдна. "На Бајлонијевој пијаци продају се кромпир и парадајз, а не сабрана дела Канта и Хегела зато што кромпир и парадајз има ко да купи. И то сваког дана", казе министар и у свом стилу додаје да продаја немачке идеалистичке филозофије иде нешто слабије "поготово у време тропских врућина". На питање шта је то што би требало урадити, реализовати, покренути да би култура добила место које заслужује министар каже да би пре свега требало кукњаву заменити делањем, безнадежност креативношћу као и учити на позитивним, а не негативним примерима, "јер би на тај начин људи схватили да одговнорност за положај културе у медијима није само на власницима медија и њиховим главним и одговорним уредницима". "Поједини руководиоци институција културе би, на пример, могли више пажње да посвете развоју сопствених дигиталних стратегија, неговању медијских контакта, бољим прес-материјалима и, пре и изнад свега, занимљивијим и маштовитијим садржајима којим ће освојити пажњу и медија и публике", примећује Тасовац. Он додаје и да би престонички медији могли да обрате више пажње на културна догађања широм Србије "пошто Србија и српска култура не живе само у кругу двојке". Министар каже и да се не сме заборавити да озбиљни медији, у које спадају и јавни сервиси и установе културе у Србији имају исту циљну групу, а то је писмена и образована публика. "За њу се не треба само изборити, њу треба и створити. Неговање и едукација публике је по мени један од кључних, стратешких, дугорочних циљева о којима морају подједнако да размишљају и озбиљни медији и установе културе", каже он. Министар подсећа да се естетски осећај и интелектуална радозналост не наслеђују као боја очију или склоност ка гојазности, већ се они стичу и зато сматра да култура у сваком друштву, па и српском, има шансу.
Прочитајте још:СТЕФАНОВИЋ: Немца истражује БИА, у Србији нема терористаВучић: Избори нам нису потребни, нећу на силу да будем премијерНа северу контејнери за мигранте
Извор: Вечерње новости

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА