БЕОГРАД- Београдско Градско саобраћајно предузеће исплаћује обештећења за најразличитије штете које претрпе путници у возилима јавног градског превоза.
– Ушла сам у аутобус 33 у Јована Авакумовића до Славије, откуцала карту, села и добила нервни слом, јер је из седишта на којем је био одваљен тапацирани део, штрчао шраф који ми је поцепао панталоне. Возач информисан, седиште и аутобус усликани, пријављено диспечеру – каже суграђанка која је доживела непријатност у аутобусу. То возило је искључено из саобраћаја, а пријава ја послата одељењу ГСП-а за жалбе. После нешто више од месец дана стигло је обавештење: "Добро јутро. Размотрили смо вашу жалбу и одобрили вам новац у висини суме коју сте тражили. Уколико вам је то у реду, решење ће потписати наредне недеље директор и позваћемо вас д апреузмете уплату". – И све ово зато што су ми сви путници у аутобусу рекли 'џаба се жалите - нема од тога ништа', а возач ми је рекао да никада није чуо да некоме рефундирају новац за оштећене ствари – каже Београђанка, која верује да жалбе имају смисла и да се "све може ако се притисне систем". И не само за поцепане панталоне, упорни ће и за флеку или мрљу на гардероби, оштећену ципелу, од ГСП-а добити одштету. Није ствар у притиску, него је реч о праву путника и обавези превозника. У ГСП-у наводе да путници, као што су осигурани од повреда, тако имају право и на надокнаду материјалне штете на гардероби или стварима настале у возилима највећег градског превозника. – Као и у свим другим сегментима, и у овом водимо рачуна о интересима корисника своје услуге. Из тог разлога формирана је посебна комисија која се бави утврђивањем материјалне штете настале на гардероби и стварима путника у возилима нашег превозника. У случајевима позитивног решења, одлуком директора, исплаћује се новац оштећеним путницима – наводе у ГСП-у. Приликом утврђивања евентуалне штете, оштећени путник је обавезан да уз захтев за одштету приложи и доказ о плаћеној услузи превоза. – Путници се углавном јављају са жалбама о поцепаним стварима, оштећеној обући и, евентуално, запрљаној гардероби. Било је специфичниих случајева када су поједини путници покушавали да наплате 'листер' одело, иако штета није била причињена у нашем возилу. Дешава се да путник заборави да евидентира у којем је возилу дошло до оштећења, а, као што је познато, у систему јавног превоза раде и возила приватника. За њих ГСП није надлежан – наводе у Градском саобраћајном предузећу.
Прво пријава возачу
Ако се оштети гардероба или обућа, потребно је путник пријави оштећење возачу који проверава да ли се оштећење заиста догодило у његовом возилу, и да се обрати комисији за накнаду штете писаним путем. Комисија потом узима изјаву возача и радника одржавања саобраћајног погона којем возило припада.
Лекарска документација
Одштетне захтев регулише ГСП, а евентуалне повреде путника регулишу се преко осигурања које покрива ризик и накнаду штете у случају смрти путника, инвалидитета, привремене спречености за рад, надокнађује трошкове лечења... Услов је да путник има регистарски или гаражни број возила, број линије, место и време настанка повреде и одговарајућу лекарску документацију.
Прочитајте још:Крај Европске Уније – илузија или стварност!?Стигла кубанска вакцина потив рака плућа
Извор: Вечерње новости