Најновије

КАД РУС ГРАДИ У СРБИЈИ: Правда са радницима „Руске железнице“ на прузи Београд-Бар (ФОТО)

„РЖД Интернешнел“ је специјализована грађевинска компанија која је део холдинга „Руске железнице“ (РЖД), једне од највећих компанија у свету.

Реконструкција пруге (Фото: Правда)

„РЖД Интернешнл“ ради на четири велика пројекта реконструкције српске железнице: реконструкцији пруге Панчево-Београд која је већ успешно обављена, реконструкцији на Коридору 10 на југу Србије, реконструкцији пруге Београд - Бар, на релацији Ресник-Ваљево и предстојећој реконструкцији пруге Стара Пазова – Нови Сад.
Правда је обишла радове на прузи Београд-Бар како би на лицу места видели како напредује реконструкција ове стратешки важне саобраћајнице. „РЖД Интернешнел“  спроводи реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући 10 станица. Руси ће заменити више од 120 километара контактне мреже, а укупна дужина реконструисане пруге ће бити преко 41 километар од чега се 33,5 односи на отворену пругу, а 8 километара  на колосеке у станицама и прилазне колосеке.

Оно што је за сваку похвалу је што низ грађевинско-монтажних радова изводе српске компаније и подизвођачи међу којима су „Ратко Митровић“, ЗГОП „Нови Сад“, АТМ,  „Енерготехника - Јужна Бачка“ итд. По завршетку радова на овој деоници пруге возови ће моћи да се крећу брзином од 120 километара на час, како је било у време када је пруга направљена. Садашња брзина кретања је у просеку 40 километара на час. Вредност читавог пројекта је 80 милиона долара.

Квалитет радова по највишим стандардима

Директор пројекта Видоје Милентијевић каже за „Правду“ да је „РЖД Интернешнел“ све послове у Србији до сада завршавао пре рока и да очекује да ће то и овог пута бити случај.
- Сви радови се изводе по највишим европским стандардима. На реконструкцији раде најбоље руске машине које ласерском прецизношћу постављају нове шине. Стари дрвени прагови мењају се новим каменим, постављају се нове шине ливене из комада дужине 120 метара. Реч је о најквалитетнијим шинама аутријске производње – објашњава Милентијевић.

Оно што успорава рад јесте одлагање потпуног затварња пруге које је требало да се догоди од 1. октобра, али је на захтев Електропривреде Србије одложено за 1. децембар како би возови могли да извлаче сушени угаљ за потребе грејања. Ово одлагање је направило проблем за „РЖД Интернешнел“, али они нису хтели да седе скрштених руку већ су почели да  изводе радове у станицама где је то било могуће.
- Станица Вреоци се ради под саобраћајем и она не може да се затовори. Радови се изводе у две фазе. Прва фаза је готова и у њој су урађени 5,6,7 и 8. колосек. Чека се тотално затварање од Ресника до Вреоца да кренемо у другу фазу.  У станици Дивци је урађен први колосек што је било обухваћено првом дозволом. Кад смо добили другу дозволу почели смо да радимо станицу Ваљево, линије 1,2 и 3, а то је истоварни део и замена четири скретнице. У станици Словац завршен је доњи строј и половина колосека је монтирана. Друга половина није завршена јер пројекат није одговарао стању на терену и постојали су проблеми са подземним кабловима, па се сада чека измена решења – објашњава Милентијевић.

У току су радови на  станици Лазаревац на првом и другом колосеку, као и петом колосеку у станици Лајковац. Правда је обишла радове у ове две станице где су радници подизвођача „Ратко Митровић“ уклањали стари туцаник са пруге.

Не праве Србији додатне трошкове

Милентијевић поносно истиче да је „РЖД Интернешнел“ једна од ретких страних компанија која не подноси захтеве Србији за повећање трошкова  у случају одлагања радова.
- Иако је постојао низ случајева у којима је било могућности да "РЖД Интернешнел" неке радове  наплати додатно као последица грешке у пројекту, „РЖД Интернешнел“ до сада није уложила ни један такав захтев - речено је. Дешавало да због грешака у пројекту или непотпуне документације долази до застоја. Некад по неколико дана чекамо док не добијемо адекватно решење да би наставили радове  али никад нисмо повлачили захтев за додатну наплату због одлагања – поносно истиче он.

Милентијевић каже да су на завршеној деоници Панчево-Београд постојали проблеми са пројектом, на деоници Ресник-Ваљево проблем је направило одлагање тоталног затварања пруге, па ипак „РЖД Интернешнел“ није посегао за захтевом за додатне трошкове већ се дао на радове у станицама.
Овакво понашање „РЖД Интернешнел“ је за свако похвалу имајући у виду да је пракса да стране компаније у Србији, због додатнних трошкова, пројекте наплате и дупло више од почетне цене, а да и рокови за завршетак радова у истом проценту буду пробијени. Из овога се најбоље види да руске компаније имају много више разумевања за Србију од компанија иза западне Европе.

Најзахтевнији део пројекта

Када 1. децембра буде затворена деоница Ресник-Вреоци почеће и најзахтевнији део овог пројекта а то је реконструкција тунела Бела река који је дужине 3.800 метара. Тај посао трајаће око осам месеци.

- Потребно је из тунела извући 20.000 кубика материјала, а у тунел могу улазити у рикверц по камион са оба краја. Они треба да отерају 12.000 кубика туцаника и још 8.000 другог материјала. То је посебно комликован посао јер машине у тунелу не могу да се окрену, потребно је пре почетка радова поставити добру вентилацију и осветљење, а чека нас и сређивање косина – објашњава Милентијевић.

Реновирају школе на коридорима које граде

„РЖД Интернешнел“ у Србији спроводи програм пружања помоћи бразовним установама, пружајући подршку школама у сваком региону изградње.
Ова руска компанија је комплетно реновирала кабинет за учење руског и француског језика у ОШ „Ј.Ј. Змај“ у Врању, опремивши га не само новим намештајем и неопходним наставним материјалима, већ и савременом интерактивном таблом. Такође су реновиране и друге просторије опште намене, захваљујући којима ће и услови учења постати комфорнији. Ово је била трећа по реду школа која је реновирана у оквиру програма „РЖД Интернешнл“.

Случајно Руси

Добро је знати да је посао реконструкције српских железница добила компанија која ради по највећим европским стандардима, завршава радове пре рокова предвиђених уговором и труди се да не прави додатне трошкове за инвеститора, иако је инвеститор некад одговоран због кашњења. 
Сасвим случајно та компанија је из Русије.
Извор: Правда

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА