ПРАВДА НА АЕРОДРОМУ ПОНИКВЕ: У магли Вучићевих неиспуњених обећања и НАТО "дарова" (ФОТО)
Аеродром Поникве за време бивше Југославије био је трећи аеродром по броју ведрих дана погодиних за летење. Међутим, ми смо Поникве затекли окупаног густом маглом, замагљен је и рок када ће аеродром кренути са радом јер Влада Србије није уплатила неопходна средства за довршавање радова на аеродрому. Аеродром се од 2010. године налази под управом Града Ужице, а 2011. они су формирали јавно преузеће које управља њиме. 2013. године аеродром је добио дозволу за рад и тренутно се користи само за генерални саобраћај односно авионе до 12 места. Аеродромска писта могла би да прихвати и веће авионе али је за ту врсту саобраћаја потребно оградити аеродром и обезбедити одговарајућу опрему за прихват. Саша Савић, директор ЈП аеродром Поникве каже да је потребно још око 2,3 милиона евра како би на аеродром био ограђен, писта продужена и набављена светлосна опрема. Зграда за прихват путника направљена је око некадашњег капонира, склоништа за авионе. Аеродром тренутно ради само по потреби односно када имају најаве летова. ЈП које управља аеродром има само четворо запослених, а Град Ужице за рад аеродрома издваја 7,7 милиона динара годишње. Постоји иницијатива, пре свега од осталих општина Златиборског региона да аеродром постане регионално предузеће у чијем финансирању би учествовало више локалних самоуправа како би он што пре профункционисао. У склопу припрема за отварање аеродрома разминирано је милион и двеста хиљада метара квадратних. НАТО агресор је погодио Поникве са чак 720 разорних пројектила. Из густе магле израњају уништени капонири, остаци војних објеката и кратери. Ако икад предизборно обеђање премијера Вучића буде испуњено, путници који буду долазили на западних "пријатеља". У једном од капонира остаци уништеног авиона, највероватније МИГ-21. Под гомилом бетона затрпане су и ракете и друга експлозивна стретства што је главни разлог што тај крш није рашчишћен. На руинама је фарбом исписано "Стоп мине", испред неких објеката су табле са натписом "Забрањен прилаз". Ипак, ови остаци нису препрека за рад аеродрома. Део који ће се користити за цивилни саобраћај је у потпуности очишћен што је потврдио и Центар за разминирање Републике Србије. Ипак, све то су ствари прошлости, грађане Западне Србије сада интересује да аеродром проради. Пoсебно су је за то заинтересоване локалне самоуправе са развијеним туристичким потенцијалима. Уместо 3 до 5 сати пута из Београда, у зависности да ли путујете аутом или аутобусом, на Поникве стизало за 30 минута. Аеродром би могао да прими и међународне летове што би још појачало туристичку посету овог краја. Интерес за отварање има и Влада Републике Српске чији предтсавници учествују на конференцији "Аеродром Поникве - стратешки циљ Западне Србије" јер би аеродром омогућио лакши приступ источним деловима РС. Магла притисла Поникве, у магли су и изборна обећања о његовом пуштању у јавни цивилни саобраћај. Предизборна обећања неће довести туристе, неће скратити пут до Београда, неће отворити нова радна места. Западној Србији је потребно да на Поникве почну да слећу авиони. Извор: Правда
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Рељић: Како се добија рат против друштвених мрежа
Истраживања показују да малолетници који проводе више од три сата дневно на друштвеним мре...
СИРИЈА ПОСЛЕ АСАДА: Нова нада или ирачки и либијски сценарио!?
Зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и његов тим игноришу израелску агресију?
Вероватно само лењи себи нису поставили питање: зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и ...
Слободан Антонић: Да нас ситно не самељу
Блокадери, онда и данас, у персоналном смислу нису исти, али у структуралном јесу. Већина ...