Пракса Фиата свуда у свету је да не преговара док је штрајк у току, а разговари почињу када се штрајк замрзне, објашњено је представницима Штрајкачког одбора због чега се представници менаџмента ФЦА још не оглашавају поводом захтева радника крагујевачке фабрике аутомобила.
Због тога ће вечерас синдикати ФЦА разговарати о иницијативи Брнабић и донети одговарајуће закључке, али ће коначну одлуку донети штрајкачи које ћемо о свему обавестити у понедељак на редовним окупљањима у првој смени у 12 часова и другој у 17, рекао је ФоНету председник Штрајкачког одбора Зоран Марковић.
Он је рекао да је коначна одлука у рукама штрајкача који су и поднели највећи терет штрајка започетог у уторак 27. јуна.
- Нису сви штрајкачи чланови синдиката, али су се веома дисциплиновано и одговорно понашали током штрајка, па смо сматрали да је поштено да они одлуче о иницијативи Брнабић, а не да се о њиховим захтевима и проблемима одлучује у Београду, рекао је Марковић.
Он је најавио да ће у понедељак, без обзира на вечерашње закључке Самосталног синдиката и Уједињеног гранског синдиката Независност, у понедељак бити настављен генерални штрајк са потпуном обуставом производње фиата 500Л.
У две смене се дневно производи 440 аутомобила, током потпуне обуставе рада, за 10 дана са монтажних трака није сишло 4.400 планираних возла, а смањена је и производња у погонима коопераната који матичну фабрику снабдевају деловима.
Производни радници ФЦА траже повећање бруто основице зараде са 38.000 на 50.000 динара, реорганизацију рада, која би растеретила раднике који раде по више операција, исплату бонуса ефикасности и исплату накнаде за трошкове превоза ван стандардног радног времена. А Фијат добија веће субвенције од државе него што има трошкове, на разлици заради милијарду, опширније ОВДЕ. Извор: ФоНет