Краљица Елизабета (не) држи воду док мајстори оду
Носач авиона „Краљица Елизабета“, који је почетком децембра званично укључен у састав Краљевске ратне морнарице Велике Британије, пропушта по 200 литара воде сваког дана.
После две недеље пловидбе, на носачу авиона који је коштао 3,1 милијарду фунти и који је требало да постане главни брод британске флоте, уочен је дефект до кога је дошло приликом облагања брода. Хитан преглед грдосије је показао да постоји проблем и на једном од пропелера.
Брод који је добио име у част краљице Елизабете Прве део је великог програма модернизације британске флоте. У складу са уговором са америчком компанијом „Локид Мартин“, на носачу авиона је требало да буду базирани ловци Ф-35.
Вире жице из смртоносног Ф-35
Управо ове авионе америчка авијација и норвешке власти биле су приморане да приземље пре два месеца због грешке у систему за хлађење.
Сједињене Америчке Државе забраниле су лет за 13 авиона, док је Норвешка приземљила још два, јер се изолација на жицама за хлађење распадала.
Дефект је примећен на 57 авиона, од којих је 15 било у служби, а авијација САД је саопштила је да је компанија „Локид Мартин“ започела поправку ових летелица.
Откриће системске грешке покренуло је низ аналитичких текстова у америчким медијима, а поједини тврде да су резултати испитивања тог борбеног авиона показали да летелица има потенцијално смртоносну грешку по пилота.
Како је објашњено, постоји опасност да му се приликом катапултирања преломи врат, иако је америчко војно ваздухопловство већ забранило пилотима лакшим од 61 килограм да лете у том авиону управо због овог проблема.
Споља гладац а унутра јадац
Није тајна да војна морнарица САД заостаје за војно-морнаричким флотама Русије и Кине, због чега настоји да у најкраћем могућем року обнови своју флоту.
Међутим, најновији амерички разарач, моћни „Зумвалт“ пре месец дана озбиљно је оштећен док је пролазио кроз Панамски канал.
Прва истраживања стручњака показују да је дошло до проблема са измењивачима топлоте у погонском систему брода који обезбеђује напајање различитих бродских система, укључујући и сензоре и оружја.
Медији су раније у више наврата писали о кваровима на разарачу „Зумвалт“, који је из бродоградилишта испловио у септембру.
Прво је дошло до цурења унутар агрегата брода, а помињали су се и бројни технички проблеми са којима се брод сретао на свом путу до Флориде крајем октобра.
Оштећени брод један је од најскупљих у историји америчке морнарице — коштао је више од четири милијарде долара.
Процуриле и немачке подморнице
Воду не пропушта само „Краљица Елизабета“. Немачка је практично први пут у историји остала без комплетне подморничке флоте и месецима неће имати у функцији ниједну подморницу.
Свих шест подморница немачке армије је на ремонту, иако се та земља хвалила хипермодерним подморницама класе 212А с погоном на хидрогенске ћелије, које су могле да остану под водом дуже од две недеље пре него што изађу на површину.
Свака подморница овог типа коштала је немачки буџет око 400 милиона долара, а последња је изгубљена пре два месеца у судару са стеном током маневара код норвешке обале. Оштећење је било толико велико да је подморницу у немачку луку Кил морао да одвуче брод „Хелмсанд“.
Остатак флоте је већ тада био ван употребе.
Америка и Трамп свим средствима штите свој највећи бизнис. Шта Лазански каже о трговини оружјем прочитајте ОВДЕ.
rs.sputniknews.com