Пројекат Пељешког моста камен је спотицања у односима Хрватске и БиХ јер су њени челници тврдили д амост не може да почне да с егради код се не решипитање изласка БиХ на отворено море. Такође, посао је на тендеру добила кинеска фирма, што није прихваћено баш најбоље с обзиром на то да пројекат већински финансира ЕУ.
Званичан почетак обележиће у понедељак, 30. јула предаја све потребне документације коју ће представници Хрватских цеста уручити људима из China Road and Bridge Corporation, отвориће се дневник радова и потписати записник о увођењу кинеског конзорција у посао, потврђено је Јутарњем листу.
Рок за завршетак моста је 36 месеци.
Кинеска корпорација ће у посао бити уведена три месеца након што је у Дубровнику потписан 2,08 милијарди куна вредан уговор о градњи моста Пељешац с приступним саобраћајницама. Ово је већ друго увођење у посао конзорција на градилиште пељешког моста, само што је пре 11 година конзорцијум био домаћи, а данас је кинески.
Европска унија пројект суфинансира са 357 милиона евра, односно са 85 одсто прихватљивих трошкова. Укупна вредност пројекта повезивања југа Далмације премашује 526 милиона евра, од чега су прихватљиви трошкови мало већи од 420 милиона евра. Тренутно је у току конкус за 480 милиона куна вредну другу фазу, а до краја године провешће се за трећу и четврту.
Непосредно након успостављања градилишта не треба очекивати велике грађевинске захвате. Према доступним информацијама, прво се очекује рушење два стуба направљена током градње “првог” моста.
Први делови моста из мора ће изаћи десет месеци након почетка радова. За годину и по биће први пилони, два стуба и распонска конструкција.
Извор: Jutarnji.hr