Најновије

ИЗВЕШТАЈ БАЦА У КОНФУЗИЈУ: Неко није урадио свој посао у Диковићевом оперативном центру?

  Начелник Генералштаба Љубиша Диковић у првом извештају тврди да је у 21:12 часова обавештен о целој операцији, ок се у другом не наводи да је уопште и обавештен. Ланац командовања који је претходио паду војног хеликоптера је негде заказао.
Генерал Љубиша Диковић (Фото: vs.rs)

Генерал Љубиша Диковић (Фото: vs.rs)

Ланац командовања који је претходио паду војног хеликоптера Ми-17, 13. марта надомак аеродрома "Никола Тесла" био је крајње конфузан. На основу написаног извештаја, није јасно коју је улогу у целој операцији имао начелник Генералштаба Војске Србије Љубиша Диковић, односно, да ли је и у ком тренутку био упознат са целом операцијом. Како показује извештај о командној одговорности, који је формирал комисија под Диковићевом ингеренцијом, министар одбране Братислав Гашић директно је звао генерала Предрага Бандића и казао му да размотри да ли може да реагује по захтеву да се беба превезе. У том извештају је наведена Диковићева изјава да је обавештен о целој операцији у 21:12 часова, када је хеликоптер већ полетео. Међутим у другом, завршном извештају наводи се да је оперативац Оперативног центра РВ и ПВО у 19:56 обавестио Оперативни центар Система одбране о детаљима задатка. Диковић је, међутим, морао одмах да буде обавештен и могао је већ до 20:15 да спречи лет или промени његове параметре да је на време добио инфомрацију о полетању од ОЦ-а. А управо је дужност овог центра који је под командом Генералштаба, да о лету обавести Диковића. - У извештају војни оперативац наводи да је обавешен о задатку и смерницама од генерала Бандића и да је потом о свему упонао команданта РВ и ПВО генерала Ранка Живака који му је дао сагласност за извршење задатка. Овај оперативац је добио обавезу да провери метеоролошку ситуацију ка Рашкој, где је хеликоптер требало да одлети. Извор дневног листа Курир препричава део изјаве овог оперативца о повратку хеликоптера за Београд. - У извештају стоји изјава тог оперативца да је након процене метео-ситуације и консултација са генералом Бандићем одлучено да хелокоптер слети на аеродром "Никола Тесла" уместо на ВМА, јер је то био сигурнији избор у датим околностима. Тај оперативац је навео да је касније Бандић потврдио да је одлука била правилна је се ситуација на Бањици погоршала и да слетање на ВМА не би било могуће. Подсетимо, хеликоптер Ми-17 који је превозио бебу стару пет дана из Рашког округа према Београду пао је 13. марта надомак писте аеродрома "Никола Тесла". Погинулоје је седам особа - мајор Омер Мехић, капетан Милован Ђукарић, техничари заставници Небојша Драјић и Иван Миладиновић, анестезиолог Џевад Љајић, техничар Мирослав Веселиновић, као и беба из породице Адемовић.

Ланац командовања

Наређење за полетање хеликоптера није издао начелник Генералштаба Љубиша Диковић, али није био ни у обавези да то уради, пишу "Новости". Команду за подизање летелице у хитним случајевима, према војним прописима, могу да издају и заповедници нижег ранга. Њихова обавеза је само да о свом наређењу известе и првог човека Војске, објашњавају пилоти и стручњаци за ваздухопловство.
Прочитајте још:НОВИ ДЕТАЉИ О ПАДУ ХЕЛИКОПТЕРА ВС: Ово су биле последње речи пилота Мехића!Силоватеља из Панчева претукли, мучили струјом, скинули голог и пустили да виси са десетог спрата!
Извор: Курир, Новости, Ало

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА