У јучерашњем тексту “ШАРЧЕВИЋУ, КОМЕ ЈЕ ОВО У ИНТЕРЕСУ? Високо образовање је у катастрофалном стању” констатовали смо негативан тренд уписа због преполовљеног броја матураната који завршавају средње школе, пумпање цене трошкова студија за буџетске студенте на државним факултетима, повећање броја наставника иако број студената пада и одсуство било какве реформе и покушаја да се проблем реши или бар почне да се решава. Текст можете видети ОВДЕ.
КАПК као саучесник Шарчевића у уништавању образовања
Одговорни за овакво стање, поред министра Шарчевића, седе и у Комисији за акредитацију (КАПК) која је спорна од самог избора актуелних чланова. Наиме, једна од чланица КАПК при само аплицирању за чланство лажно се представила тврдећи да ради на Универзитету Мегатренд иако је већ четири месеца била ангажована у Министарству просвете. Све предмети у КАПК на којима је она учествовала сада су рушљиви.
Доказ лошег рада КАПК-а је и то што од избора актуелних чланова није послат ни један извештај о раду те комисије високообразовним институцијама у Србији. Факултети тврде да КАПК својим деловањем наноси велику статусну и материјалну штету образовању у Србији.
Само процес акредитације и реакредитације је нетранспарентан јер не постоји портал на ком би могле да се виде дневне објаве промена. Због тога у универзитетској јавности постоји став да је процес акредитације непоштен и некоректан.
Додатно повећава проблем конастантан сукоб чланова КАПК-а који заступају интересе различитих групација. Постојање двоструко више акредитованих места од броја бруцоша који уписују факултете најбоље показује сву некомпентантност, неспособност и нерад чланова акредитационе комисије.
Академска заједница, министар просвете Младен Шарчевић и КАПК, ништа не чине како би се олакшао долазак страних студената на студије у Србију, што би делимично решило проблем малог броја потенцијалних бруцоша.
Пропусти у раду КАПК, структура у којој су и они који не испуњавају ни законски основ да буду изабрани и лоше последице одлука које се доносе захтевају да се кривци утврде и одстране из овог тела, а изаберу стручни људи који препознају проблеме и желе да их реше. Потребно је извршити велике резове у српском високом образовању, а јасно је да министар просвете Шарчевић није способан за то.
У сутрашњем наставку фељтона сазнајте које образовне институције су жариште негативних појава међу државним факултетама и школама.
O бахатости министра Шарчевића читајте ОВДЕ.