Причу је испричао пензионисани пуковник Ратног ваздухопловства Душан Ћировић. Први пилот који је извео самоубилачки чин био је Војислав Поповић, заповедник 42. ловачке ескадриле, пишу Вечерње новости.
"Узлетео је међу првима, увек је био такав. Од подофицира инжењерца постао је официр. А онда је тог 6. априла 1941. повео неколико авиона своје ескадриле у неравноправну битку. Вероватно је видео своје пријатеље како падају погођени непријатељском ватром и да Немцима не могу ништа. Можда је, кад је донео такву одлуку, остао и без муниције“, испричао је Ћировић, и додао:
"Усмерио је свој авион на први непријатељски двомоторац. Из наглог заокрета, ниско над земљом ударио је трупом свог авиона у крило немачког авиона, па се заједно с њим срушио и погинуо. Остаци оба авиона су пронађени, али тела никад".
Одмах за Поповићем сличну ствар је учинио и поручник Милорад Танасић Шапчанин, који је видео шта је урадио заповедник ескадриле, па је следио његов пример. Кад је схватио да му је авион изрешетан, а управљачке команде су још функционисале, попут Поповића је ударио непријатељски авион у ваздуху и јуначки погинуо.
Београђанин Ђорђе Цветковић Цига наредник пилот-ловац, тог је дана бранио Подгорицу. Погинуо је на свој 29. рођендан. Пре тога оборио је два италијанска бомбардера "Савоиа". Упустио се након тога у битку против ловаца који су штитили бомбардере нападаче. Кад му је нестало метака, залетео се у трећи бомбардер, запалио га и с њим изгорео.
Како је Ћировић испричао, Јапанци су с таквом праксом напада почели тек од априла 1944. године и камиказе остају синоним за пилоте самоубице.
Прочитајте ОВДЕ све о мистерији руског десанта из 1999.
Извор: Б92/novosti. rs