У Коридорима Србије кажу да се носивост тла променила, док стручњаци тврде да је тако нешто немогуће.
„Пуно грешака је било, и у недовољним истражним радовима, пуно грешака је било и у пројектима“, рекла је министарка Зорана Михајловић.
Али, ко ће бити одговоран због тога што је тек изграђени насип за 160 метара новог аутопута између Нишке Бање и Просека, морао да буде срушен, па поново грађен – не одговара нико, иако је Н1 ово питање поставила пре неколико месеци.
„Ситуација је мало сложена, али ја ћу пробати да вам је опишем“, каже Александар Сенић, директор за изградњу ЈП Коридори Србије.
И описао је – 2008. године, када је, како тврди, испитивано тло због градње насипа, ништа није указивало да ће се последња два метра на површини претворити, како је описао, у муљ.
„Поново смо извршили геотехничка истраживања, и сада у току овог пролећа, и закључено је да су поплаве и висок ниво подземних вода у току 2014. године, допринели томе да се смање кохезионе силе у подтлу“, каже Сенић.
Које је почело да слеже, а са њиме и насип који је већ био и асфалтиран. Коридорима Србије упућен је захтев да Н1 доставе резултате геомеханичког истраживања тла испод насипа у Просеку, за које Сенић тврди да је обављено 2008. године. Одговора још нема.
Такође се не зна ко ће платити поновну изградњу насипа.
Замену подтла, признаје, …
„…ће морати да плате Коридори Србије, детерминација од стране инжењера је већ издата. За остатак… Ми смо сада у разјашњавању одговорности, одлучиваће надлежни орган“, каже Сенић.
Стручњаци сматрају да је јасно ко ће платити све, јер је на лошем подтлу урађен насип. Било би добро, каже инжењер Данијел Дашић, видети припремну анализу тла. Тврди да у данашњим условима – није могуће да тло 2008. године буде носиво, а неколико година касније не.
„Колико сам ја учио у школи, последња таква промена геомеханике тла десила се још док су владали диносауруси“, каже Дашић.
Потребне су, каже, велике природне катастрофе или поплаве.
„Ми смо задњу такву имали 1948. године у Нишу. Међутим, од тада до данас је био велики број разноразних испитивања. И, ако није јасно господину Сенићу, може да оде до лабораторије за механику тла на нишком Грађевинском факултету. Ја сам сигуран да они имају врло уредне податке о томе“, каже Дашић.
А детаље о свим пропустима и проблемима током изградње оба крака Коридора 10 на југу земље, министарка је поново обећала да ће истражити и саопшити након што читав посао буде окончан. Како тврди, на јесен.
Прочитајте ОВДЕ хоће ли нови сукоб премијерке Брнабић и министра Поповића око кључне теме - проћи попут свих досадашњих чарки?
Извор: Н1