"Оно што сви треба да знају, пројекат у којем новац дају ЕИБ, ЕБРД – они не улажу у уговор о финасирању уколико пре тога није урађена студија изводљивости која треба да покаже исплативост ауто-пута. Студија изводљивости је показала исплативост. Али ауто-пут је, као и сваки, једнако важан за економију, али такође и за политику", рекла је Зорана Михајловић за Косово онлајн.
Потпредседница Владе је рекла да је то један од шест ауто-путева који се граде и који ће се градити, истичући значај изласка на албанску луку.
"Не треба заборавити да Србија нема излаз на море и да је сваки излазак на луку стратешки значајан за будући период", истакла је Михајловићева.
Прецизирала је да ће прва деоница ауто-пута, од Ниша до Плочника, почети да се гради у трећем кварталу следеће године, да је дугачка 33 километара и да је потписан, делом и да ће се завршити, уговор о финасирању од 225 милиона евра.
Навела је да је у вредности од 100 милиона евра потписан уговор о финансирању са ЕИБ-ом, да су 40 милиона донаторска средства ЕУ, а остало ће бити уговор о финансирању са ЕБРД-ом.
На критике о економској исплативости, Михајловићева је подвукла да сви треба да знају да пројекат у којем новац дају ЕИБ, ЕБРД сигурно неће бити од њихове стране финансиран, уколико пре тога није урађена студија изводљивости која треба да покаже исплативост ауто-пута.
"Сваки ауто-пут који пролази кроз Србију даје стабилност пре свега, али и могућност додатних инвестиција које ће долазити. Тај ауто-пут свакако представља реални корак ка будућности која мора да постоји између Срба и Албанаца и у неком наредном периоду", истакла је Михајловићева.
На питање у вези са изјавом Беџета Пацолија који је "поздравио" изградњу ауто-пута, потпредседница Владе је рекла да није сигурна да ли се може веровати тој изјави, с обзиром шта је Пацоли раније причао, "да ли је та изјава искрена или само цинична", али да оно што је непобитно и што се не може вратити унатраг је реалност.
Инфраструктура је најреалније нешто што повезује људе. Дакле, путеви, железничке пруге, то повезује грађане и то њима омогућава да са оног политичког дела могу више да мисле на свој животни стандард, нагласила је Михајловићева.
"Зато сматрам да је то реалан корак ка помирењу између Срба и Албанаца у неком наредном периоду. Политичари ће многи причати, моћи ћемо то да тумачимо на овај или онај начин, али мислим да је важно да свим људима обезбедимо да живе боље, јер кад је тако и кад им је стандард бољи, када су боље повезани, онда су некако и теме о којима размишљају потпуно другачије", додала је министарка.
Подсетила је да је изградња ауто-путева идеја председника Александра Вучића, још док је био први потредседник Владе Србије, да треба да градимо ауто-путеве и да видимо где су Србији потребни и шта за њу значе, као и ауто-пут Ниш–Мердаре–Приштина.
"Од тог тренутка су кренуле озбиљне не критике, већ салве увреда, што се тај ауто-пут гради, да ништа не треба ту да градимо, да смо издајници... Ко данас, пре свега, може да буде против било ког ауто-пута", упитала је Михајловићева.
Каже да, без обзира на све критике ДСС-а, Вука Јеремића, радикала, све то треба оставити са стране, јер људима требају путеви, Србији да стратешки води рачуна о својим људима, али и стратешки треба да се појави и на албанској луци...
"Када тако размишљате све критике треба ставити са стране", закључила је Михајловићева.
Прочитајте ОВДЕ шта је то Весић добио на Тргу који је недавно реконструисао.
Извор: kosovo online