Мотиви овог злочина никада нису разјашњени, а током истраге помињан је и утицај враџбина на његову свест.
Село је, наиме, још раније било на гласу због врачара, како оних „белих“, тако и „црних“, а осим аутомобила са регистрацијама европских градова, у сокаке су често залазила и возила њихових „клијената“ из целе Србије.
Успостављање контакта са врачарама које се не устручавају да другима чине зло, није једноставно и цела акција, на неки начин, личи на ангажовање плаћеног убице.
У страху од физичке освете својих жртава, нерадо примају незнанце без препоруке. С друге стране, оне се врачањем баве због новца и као на сваком другом тржишту, потребни су им нови „потрошачи“. Може се рећи да је саговорница „Курира“ пристала да мало помакне вео са својих послова – због маркетинга!
Зато с малом резервом треба прихватити њен одговор на питање шта све може да се постигне црном магијом. Не подижући поглед са руку којима је три укрштене свеће обавијала црвеном вуницом, рекла је: „Све“!
Искуство црне влашке магије таложило се вековима и немогуће је дати било какав сажет опис. Извор врачариних моћи да чини зло потиче из њеног савеза са демонима.
Обично им се обраћа на местима где се раније догодила насилна смрт, испод столетних стабала без крошње, на напуштеним гробљима или раскрсницама.
Пошто обред никако не сме да буде прекинут, оне случајне пролазнике избегавају тако што бирају глуво доба ноћи, а да би биле сигурне да нико неће наићи, на раскрсницу излазе у време јаког ветра, мраза или непогоде.
Пре него што ступе у центар раскрснице, оне се свлаче голе, а онда расплетене косе и подигнутих руку шапатом изговарају обредне речи и имена демона или мрачних сила које позивају да би им ови одагнали туђе чини или пренеле оне које врачара шаље на неког другог.
Посебну снагу има „убијена вода“. Она се може узети од демона само на местима која су дубоко у планинама, ван људског света, и која врачаре држе у тајности. Једно од таквих места јесте и Рајково код Мајданпека, а друго је пећина Дубока.
Да би јој уопште било дозвољено да изведе сложени обред „убијања“ воде, врачара демону мора да понуди људску жртву…
Када се на истом месту деси неколико тешких саобраћајних несрећа, народ верује да се то врачара договорила са демоном…
По добијању дозволе, у поноћ, нага врачара ступа у поток, изговара бајалице, а онда из ватреног оружја пуца узводно у водени ток. Тако „убијену“ воду хвата у суд и носи кући, где је љубоморно чува, јер се бајањем њоме може изазвати и смрт зачараног…
„Убијању“ воде приступају само изузетно способне врачаре, пошто у сваком тренутку обреда демон може да се наљути и да их усмрти…
Које је зло, у реалном свету, изазвано магијом, а које има неко друго, рационалније објашњење, немогуће је докучити.
Зна се само да судске статистике у источној Србији већ деценијама бележе релативно велики број убистава због „везивања“. У жељи да мушкарца задржи само за себе, његова партнерка платиће врачари да га „веже“, то јест учини импотентним за све осим за њу. Или, ако је остављена, тражи потпуно „везивање“…
Други видљиви траг „црних врачара“ јесу заветне лутке испред пећине Дубока. У обреду нарученог растурања брака или љубавне везе, врачара баје над женском лутком, маже је крвљу или црвеном бојом и копа јој очи.
Уз гранчице и цвеће, лутке се остављају на улазу у пећину, која у народном веровању има посебну улогу.
Прочитајте ОВДЕ шта познати астролог види у будућности за Србију.
Извор: Курир