МОБИ ДИК ИПАК НИЈЕ САМО БАЈКА: Пронађен фосил џина из прастарих мора!

Познати роман био је инспирација многим холивудским остварењима о џиновском киту који уништава бродове на непрегледним пространствима океана, али да ли је најпознатији кит само легенда? Научници са Смитсонијан института тврде да је Моби Дик заиста постојао – али пре 15 милиона година.
Моби Дик није бајка (Фото: Јутјуб)

Невероватно откриће фосила главате уљарке која је, за разлику од њеног модерног потомка, имала огромне зубе. – Главате уљарке које ми данас познајемо имају зубе само у доњој вилици, што им је довољно за хватање и жвакање лигњи – рекао је Алекс Боерсма један од научника који воде ово истраживање. - Фосил животиње показује да је овај кит имао зубе и у гроњој и у доњој вилици, и то огромне. Сигурно се хранио нечим другим – додаје Алекс. Фосил је проучен помоћу најновијих ласера и 3Д технологије те научници имају много бољи увид у то како је ова морска неман заиста изгледала – а подсећала је невероватно на свог наследника из света научне фантастике. - Касно смо открили да је фосил имао зубе и у горњој вилици. Било је истовремено и тешко и узбудљиво, али нам је јако помогла 3Д технологија – каже Алекс. Ово откриће је веома битно јер показује како је кит главати ушљар еволуирао, такође нам показује да је океан некада био много другачији од оног данас. По свој прилици много богатији животом. – Океан је био много насељенији, постојале су многе врсте сисара попут данашњих фока, које су живеле на обалама. Те врсте су вероватно биле храна за овог кита – додаје Алекс. Овај фосил је доказ да је пре 15 милиона година океаном харала неман, можда не баш сасвим иста каква постоји у причи о Моби Дику, али дефинитивно је постојало много више разлога за стрепњу да сте пре 15 милиона година уживали у поподневном пливању. Све у свему, инспирисани његовим изгледом, научници су овај фосил назвали – Моби Дик.