Подсетимо, авион са 239 путника је летео из Куала Лумпура ка Пекингу 8. марта 2014. године када је изненада нестао са радара, само неколико секунди након што је ушао у ваздушни простор Вијетнама.
То није уочила екипа из Малезије јер су имали доста посла, а док су коначно увидели да боинга нема, претпоставили су да га је преузела вијетнамска контрола летења.
Вијетнамци јесу уочили боинг на својим мониторима, а онда је нестао, међутим, према појединим извештајима, нису о томе обавестили колеге из Малезије.
Прошло је читавих 18 минута пре него што је малезијска контрола схватила да им је једна летелица ишчезла са радара.
Малезијска мрежа за безбедност у авиосаобраћају сматра да је над летелицом преузета контрола током лета јер су одређене промене могле бити изведене само ручно.
Ипак, ништа не указује да је неко могао, рецимо, да упадне у кокпит и преузме контролу над авионом.
Друге теорије су истицале проблематичан приватан живот пилота Захарија Ахмада Шаха због чега се сумњало да је он намерно убио себе и путнике.
Анализе података указују да је авион летео преко Индијског океана пре него што је остао без горива и веома брзо се сручио у воду.
Било како било, због "рупе" од 18 минута случај МХ370 ће остати највећа мистерија у историји авијације.
Норвешка тајним извештајем доводи у питање учинковитост и сигурност авиона Ф-35! Више о томе ОВДЕ.
Извор: Курир