Најновије

ПЕТ МОСТОВА, ПЕТ РАСКРСНИЦА, 70 МИЛИОНА ДОЛАРА: Почиње градња нове деонице аутопута Милош Велики, ево куда ће ићи и по чему ће бити јединствен

Градња брзе саобраћајнице дуге 7,9 километара, која ће спојити Војвођанску улицу на Новом Београду и Сурчинску петљу на аутопуту "Милош Велики", почеће следеће године и биће у потпуности завршена већ 2021!

Аутопут Сурчин Обреновац (Фото: Јутјуб)

Једна од најмодернијих саобраћајница у Србији знатно ће растеретити обилазницу око Београда и аутопут Београд-Загреб. Истовремено, омогућиће да стотине хиљада људи који живе на Новом Београду, Бежанији, у Земуну, али и бројним другим насељима у старом делу престонице до "Милоша Великог" дођу за само неколико минута.

Мостови и надвожњаци

Овај пут биће широк чак 47,2 метра, што је много више него аутопут јер ће имати по три возне траке у оба смера, бициклистичку и пешачку стазу. Уз то, овај пројекат, који ће коштати 70,5 милиона долара, подразумева и изградњу укупно пет мостова, пет раскрсница и једног надвожњака, због чега ће у деоницу морати да се угради чак 1.300.000 кубика песка и камена.

У ЈП "Путеви Србије" тврде да је изградња деонице Нови Београд-Сурчин, за шта је још у августу потписан уговор са кинеском компанијом "ЦЦЦЦ", веома битна за нашу земљу.

- Деоница Нови Београд-Сурчин је од изузетног значаја за функционисање читавог коридора "Милош Велики" (аутопут Е-763), имајући у виду да представља везу Београда са новим аутопутем и у овом тренутку чини недостајућу "карику" на почетку читаве руте. Дужина деонице је 7,9 км, протеже се од Војвођанске улице на Новом Београду, где је планиран кружни ток, па све до будуће петље "Сурчин". Ова деоница је специфична између осталог и по томе што за разлику од досадашњих пројеката пролази кроз насељено градско подручје, што за последицу има специфичне захтеве у погледу технологије извођења радова. Уз то, предвиђа се и изградња бициклистичких и пешачких стаза са обе стране пута, које ће бити широке 2 метра и 2,20 метра. Због свега тога ће ова деоница бити широка чак 47,2 метра - кажу у "Путевима Србије", и напомињу да ће се, због радова у зони становања, они одвијати у строго контролисаним условима како би се елиминисали негативни утицаји на становништво, попут буке.

- Такође, будући да деоница пролази и заштићеном зоном водоизворишта, одводњавање саобраћајница је планирано у систему кишне канализације, где се кишне воде преко планираних ретензија скупљају, на тим местима пречишћавају и пречишћене испуштају у канале. Све ово што смо навели доприноси већим трошковима и због тога је крајња уговорена цена 70,5 милиона долара - објаснили су у "Путевима".

Са њима је сагласан и саветник министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Небојша Павловић, који каже да је пронађена најбоља могућа рута и да ће морати да се сруши тек неколико кућа.

- У току је израда техничко-пројектне документације, као и експропријација земљишта и потом одмах крећу радови. Деоница од Војвођанске улице, где ће бити изграђен кружни ток, до петље Сурчин најкраћа је и најбоља могућа рута да у потпуности спојимо Београд са "Милошем Великим". Све је кориговано тако да што мање кућа мора да се сруши и то је занемарљив број, три или четири. Једино што се налази на траси јесте Ергела "Сурчин", али и ту смо пронашли решење - наводи Павловић.

Гради се на све стране

Он додаје да ће пут бити изграђен у рекордном року, за само годину дана.

- О колико моћној саобраћајници је реч сведочи и податак да ће у њу морати да се угради 1.300.000 кубика песка и камена. Биће велики изазов да се набави сав тај материјал, јер се истовремено у Србији гради много пројеката, Моравски коридор, Пожега-Прељина, Рума-Шабац, Остружница-Бубањ поток и бројни други. И свуда ту треба и песка и камена и другог материјала, због чега саветујемо изградњу још каменолома. Међутим, све је то вредно мука када знате да градите деоницу која ће растеретити аутопут Београд-Загреб и обилазницу око Београда, а уз то и олакшати и значајно убрзати укључење на "Милош Велики" стотинама хиљада Београђана из новог и старог дела града - закључује Павловић.

Драгољуб Марковић: Драго ми је што пут пролази тик уз моју ергелу!

Познати бизнисмен, кум убијеног премијера Зорана Ђинђића и власник Ергеле "Сурчин" Драгољуб Марковић каже за Информер да се ниједне секунде није побунио што ће пут пролазити тик поред ергеле јер је то, како каже, у интересу његове земље и народа.

- Та деоница пролази тик поред моје ергеле. Једино што сам замолио је да се направи звучна изолација, јер су ту тренинг-стазе и због буке од неког камиона могли би коњи да се уплаше и да падне неки човек или дете. Рекли су ми да то није проблем и ниједне секунде се нисам побунио што ће пут проћи туда. Волим ову земљу, увек сам радио у њеном интересу и наравно да никада не бих правио проблем или ометао изградњу било ког државног пројекта који нам је битан. Мислим да све ове путеве који су изграђени за време Вучића нисмо могли ни да сањамо, и зато желим само да се даље гради и развија. Ако волите своју земљу, онда је лични комфор било кога од нас коме је имање на рути апсолутно на последњем месту - јасан је Марковић.

Родић: Врхунски пут

Стручњак Грађевинске коморе Србије Горан Родић рекао је да ова деоница вреди сваки евро који ће бити плаћен за њу, и више од тога.

- Овај пут ће бити заиста импресивно и модерно направљен, према највишим европским и светским стандардима. Уз то, сама саобраћајница ће знатно смањити гужве и олакшати укључење на аутопут огромном броју грађана. Гледајући све то, цена овог пута уопште није велика и он ће нам вредети и много више него што ћемо га платити - децидиран је Родић.

Прочитајте ОВДЕ   зашто су Кинези у Србији претња за НАТО.

Извор: Информер

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА