Најновије

ТЕСТИРАЛИ НЕШТО? Пад руског Су-57 – Ово су нови детаљи и нагађања

Пад руског борбеног авиона пете генерације Су-57 ове седмице је изазвао велику пажњу јавности, руске и међународне. У уторак се борбени авион Су-57, познат и као Т-50, срушио у близини Комсомолска, на Амуру у територију Хабаровска.

Су-57 (Фото: Риа)

Посебно је важно напоменути да летелица није била војна и припадала је произвођачу који је проводио тестне летове.

Пилот се успешно катапултирао, док ће узроке несреће истражити посебно тело, саопштила је ПР служба руске Уједињене ваздухопловне компаније.

Корпорација је потврдила да се “авион Су-57 срушио током пробног лета на 111 км од аеродрома у подручју Хабаровска. УАЦ је додао како на терену није било жртава и штете, а састав хитне помоћи је нормално радио, тако да се пилот катапултирао и остао жив”. Исти пилот се раније катапултирао током тестног лета на авиону Су-30, што сугерише да је УАЦ тражио пилота с „посебним искуством“.

Према прелиминарним подацима, узрок пада борбеног авиона Су-57 био је технички квар управљачког састава авиона, што су за ТАСС навела два извора у војно-индустријском комплексу.

“Према прелиминарним информацијама, несрећа се догодила због квара у управљачком саставу Су-57”, рекао је извор за ТАСС, а други је напоменуо да је, по свему судећи, “дошло до квара у контроли репа”. Како је могуће да авион који је већ у служби у војсци и спроводи мисије у Сирији падне због баналног квара у управљачкој контроли репа? Овде је логично запитати се није ли УАЦ тестирао неке модификације овог модела које су се показале лошим избором.

До овог последњег су забележена само два инцидента са авионима ове врсте. Први 2011. године на изложби МАКС, током убрзавања модела Т-50-2 с бројем 52. Чим је уочено искрење, пуштен је кочиони падобран и авион се зауставио још на писти.

2014., приликом слетања на аеродром у Жуковском, опажен је дим на десном доводу ваздуха, а затим је избио пожар који је брзо угашен. Авион је касније обновљен и враћен на тестирање.

„Пробни лет Су-57 се спроводио на надморској висини од 8000 метара. Због квара у управљачком саставу је авион спонтано ушао у силазну спиралу, а онда је почео нагло падати и  потом ударио о тло“, наводно је за познати портал АвиаПро изјавио „извор из Уједињене авио компаније“.

АвиаПро даље пише „како је познато да је пилот покушао вратити контролу над борбеним авионом, који је следеће недеље требао да буде пребачен у арсенал руских ваздухопловних снага, али је због озбиљности проблема морао напустити Су-57 на висини од 2 километра“.

За крај портал који смо протеклих месеци упознали по „небеским тркама руских Су-35 с израелским Ф-35“ или по „бегу руског Ту-160 пред америчким борбеним авионима негде у близини Јапана“, пише „како је важно напоменути да је, према бројним изворима, авион због свог дизајна претрпио мање критичне штете него да је на његовом месту био било који други борбени авион, што указује да је Су-57 боље прилагођен за непријатељства“. Наравно, ову тврдњу нико није изнео, нити су познате размере штете уништеног авиона што је прилично сумњива тврдња, с обзиром да је од авиона остала „гомила лима“ и изгореле електронике. Исту верзију преноси и портал Војни обзор, који додаје „како  министарство обране Русије још није објавило службене податке о разлозима пада Су-57“. Вероватно и неће.

Прочитајте ОВДЕ   шта је то ново о Либији рекао руски експерт.

Извор: AviaPro/Vojni obzor/logicno. com

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА