Најновије

ДОЈЧЕ ВЕЛЕ: Најважнија инвестиција у Србији - стиже ли нам Фолксваген?

Управни одбор Фолксвагена планира, наводно, отварање велике фабрике "на истоку Европе“.

Фолксваген (Фото: Јутјуб)

Да ли је то она "највећа" инвестиција коју помиње председник Вучић? И да ли је ту Бугарска ипак у предности над Србијом?

Најраније крајем априла требало би да буде одлучено да ли ће "једна страна компанија“ инвестирати у Србију, што би била "највећа, најважнија и најмоћнија“ инвестиција за целу земљу, у пар наврата је најављивао председник Александар Вучић, пише Дојче Веле. 

Име компаније до сада није поменуо, али је зато почетком фебруара навео да је "Србија тренутно број један у преговорима у односу на друге две земље, чланице ЕУ из централне и источне Европе“. И још: "Ако би се то догодило, нама би БДП за годину дана скочио у невероватном проценту. Ја не смем ни да кажем колики би се извоз планирао, негде око четири и по милијарде евра…“ 

Да ли је реч о немачком Фолксвагену? Управни одбор тог аутомобилског гиганта ускоро би, наводно, требало да донесе одлуку о изградњи нове фабрике у којој би истовремено требало да се производи више различитих модела. У ауто-концерну то зову "Мехрмаркенфабрик“. О свему томе писали су и немачки медији, додуше штуро, помињући само да је реч о "источној Европи“. Можда о Бугарској? 

Медији у Бугарској увелико пишу о томе, наводећи при том још неке детаље: фабрика би требало да почне са радом 2023. године, а производила би 300.000 аутомобила годишње – пет модела Фолксвагена, Шкоде и СЕАТ-а. Првобитно су, наводно, у игри биле Бугарска, Румунија, Србија, Турска, а можда и Северна Македонија, али је у овом тренутку, како преносе, фаворит Бугарска. 

На више дописа које је редакција Дојче Веле на бугарском упутила у седиште Фолксвагена с питањима када се очекује одлука и који су оквирни услови које тај концерн поставља, одговорено је да "одлука још није донета“ и да ће их "одмах обавестити кад нешто буде званично“.

"Волео бих да се то догоди, али, наравно, Бугарска је у оштрој конкуренцији са својим суседима“, каже за ДW Митко Василев, председник Немачко-бугарске индустријско-трговинске коморе (ГБИТК). И он износи још неке детаље: реч је, каже, о инвестицији од 1,4 милијарде евра, биће запослено око 5.000 људи плус 650 инжењера, а све то на површини од 400.000 квадратних метара. "Бугарска је понудила две локације – зону Кремиковци код Софије и индустријску зону Раковски код Пловдива“, каже Василев. 

"Бугарска има предност јер је чланица Европске уније, ситуација овде је мирна, а економски односи су чудесни“, наглашава Василев. И заиста, трговина између Немачке и Бугарске порасла је у 2018. у односу на претходну годину за више од десет одсто и износи 8,266 милијарди евра. То јесте апсолутни рекорд, али и тај податак засењује чињеница да је Бугарска у прошлој години имала позитиван биланс у трговини са Немачком од око 320 милиона евра. 

"Одлука ће бити донета на основу скупа различитих фактора, а није без значаја ни то какву ће помоћ понудити држава за ту, за бугарске услове, гигантску инвестицију. Сигуран сам да ће бугарска страна учинити све да обезбеди добре услове“, каже Василев. "Наравно, ми морамо да гледамо на све то и из позиције чланице Европске уније. Ту чињеницу морамо узети у обзир. Није добро кршити правила ЕУ само да би дошла компанија Икс или Ипсилон.“ 

Србија, међутим, није чланица ЕУ. "То би такође требало узети у обзир“, процењује Василев за Дојче Веле. "Србија није чланица и можда правила о додели државне помоћи за њу неће бити толико строга. Србија такође може да искористи чињеницу да има споразум о бесцаринској трговини са Русијом, али мислим да се то не односи у толикој мери на аутомобиле. Све су то детаљи који ће морати да буду размотрени“, закључује председник Немачко-бугарске коморе.

Прочитајте ОВДЕ да ли је реална изградња Турског тока кроз Србију? Може ли ЕУ да стопира Русе?

Извор: Дојче Веле

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

Бонус видео

Возила на метан и у Србији, од Београда до Чачка за 300 динара.

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА