Најновије

АСАД ОДЛУЧИО: Кина ће обновити Сирију, САД, ЕУ и Израел су искључени! Ево шта се догађа

Према Башару ел Асаду обнова уништене инфраструктуре и градова Сирије коштаће Дамаск око 200 милијарди долара, што је једнако годишњем бруто домаћем производу Грчке. Одакле могу да добију толики новац за уништену земљу, ко може да им помогне у тешким временима и зашто би?

Асад (Фото: Прес служба председника Сирије)

Идеална ситуација за НРК је да други или не могу или не желе. 

Иако су борбе на територији Сиријске Арапске Републике још увек у току, Дамаск сматра да је грађански рат углавном завршен и сада се фокусира на мирну изградњу. Док су у Сирији, из разних разлога, сви водили војне операције, увек су обећавали да ће након рата учествовати у обнови земље која је претрпела велике патње. Међутим, не свиђају се свима исходи краја непријатељстава (Асад остаје) и сада је оних који ће одржати своје обећање веома мало. 

Пре свега, Европска унија и САД неће бити учесници мирне изградње, јер је први и главни услов за инвестирање земаља такозване међународне коалиције (које, успут речено, нико није позвао у сиријски рат и које су покушале да у Сирији направе више штете него користи) био уклањање садашњег председника са власти.

Русија, Иран и Турска – три главне спољне силе, захваљујући којима је освојен рат против ИД (иако формално није завршен), заинтересоване су за широко учешће у обнови Сирије. Међутим, морамо признати да је њихова економска моћ недовољна за брзу обнову Сирије. Финансијска средства су веома ограничена, а санкције које им је наметнула Бела кућа стварају додатне проблеме у имплементацији пројекта.

Дакле, ситуација за улазак Кине у Сирију је скоро савршена: Сједињене Државе и ЕУ не могу да спрече Кинезе, а ни Русија и Иран нису у најбољој ситуацији.

Док су владе Европе и Америке повлачиле дипломатско особље и затварале амбасаде, Пекинг је потписао неколико споразума о трговини и економској сарадњи са Дамаском. Главни интерес Кине у Сирији је челик и неки природни ресурси. CNPC, кинеска државна нафтна компанија, већ је инвестирала у General Petroleum Corporation (GPC) и Al Furat Petroleum, две од три највеће, сиријске, нафтне компаније.

Поред тога, 200 кинеских компанија учествовало је прошлог лета на Међународном сајму у Дамаску, а Пекинг је, према подацима које је објавио The Financial Times, објавио да ће издвојити две милијарде долара за улагања у сиријску индустрију и још 23 милијарде долара у Форум о сарадњи између Кине и арапских држава. У тим плановима, Кина се води својим уобичајеним моделима финансирања инфраструктурних пројеката у иностранству, које затим граде кинески извођачи.

Поред тога што је показала интерес за економски сектор, Кина је почела са промоцијом социјалних пројеката у Сирији, као што је снабдевање стамбених објеката електричним трансформаторима и програм подршке за сиријски кошаркашки тим који ће тренирати у Пекингу.

“Кина шири утицај у региону путем економских инвестиција, а не војним интервенције”, рекао је либијски економиста Камал Хадамис у интервјуу за  El Confidencial.

Кинеске компаније су већ потписале уговоре у износу од 58 милиона долара за проширење северне луке Триполи, која ће постати посебна економска зона,  као и за уградњу шест покретних кранова, према наводима лучке управе. Објекат, који је Дамаску ближи него сиријска лука Тартус и Латакиа, контролисане и чуване од стране руске војске, могао би да буде улаз за грађевинске материјале, булдожере и багере послате у Сирију. Наравно, Пекинг може користити “руске” луке у Сирији, али тамо ће бити гост, а у Триполију – скоро власник.

“С обзиром да Кина увози више од половине нафте произведене на Блиском истоку, либијска лука је стратешки интерес и постаје један од кључних приступних тачака Пекинга за Африку и Европу “, објашњава Хадамис.

Према либијском стручњаку, да би оживела ову луку, Кина планира да изгради железницу Триполи-Хомс, коридор који Пекингу треба да смањи време потребно за транспорт терета и који омогућава избегавање проласка кроз Суецки канал, већ загушен бродовима.

Лука у Триполију, која постаје седиште кинеског  COSCO-а, једне од четири највеће бродарске компаније на свету, постаје тако важан чвор амбициозне, глобалне, кинеске стратегије „Један појас – један пут“, у којој Кина намерава да инвестира до 150 милијарди долара годишње у железнице, аутопутеве, луке и електране.

… И да искључи Израел из једначине

Са овим новим Путем свиле, Пекинг не само да настоји да повећа извоз и освоји тендере, већ и жели да ојача своју геополитичку и дипломатску тежину у региону – што доказује чињеница да је Кина одлучила да користи либијску луку уместо луке Тел Авив у Израелу. Овај маневар ће омогућити Пекингу да избегне стварање нелагоде међу арапским земљама. 

Азијски гигант ће настојати да понови успех постигнут у Ираку у Сирији, где су многе кинеске компаније добиле уносне уговоре за изградњу и развој инфраструктуре у послератном периоду, а НРК је у целини осигурала нови извор нафте за себе.

„С једне стране, Кина настоји да директно инвестира у инфраструктурну имовину у вези са нафтном индустријом у Ираку, а са друге стране, настоји да повећа геополитички утицај кроз учешће у реконструкцији Сирије, која би могла да постане једна од кључних држава учесница пројекта “Један појас, један пут“ на Блиском истоку, резимира стратегију азијске, аналитичке, гигантске, консултантске компаније BMI Research у извештају за 2018. годину.

Бродови НАТО у Црном мору почели вежбу Морски поветарац, Руси их прате у стопу! Више о томе читајте ОВДЕ.

Извор:  Webtribune.rs

Бонус видео

Мрачна прогноза, ево шта чека Србију у октобру ! Бранко Драгаш

Kњигу “Смак Света” Драгоша Калајића можете поручити на линку ОВДЕ.

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА

Urbancube