Најновије

АМЕРИЧКИ МЕДИЈИ: Постоји ли шанса да се наш „Супер Хорнет“ супротстави кинеском J-20 и руском Су-57?

Американци се уздају у усавршени систем инфрацрвеног претраживања и праћења (IRST) који ће омогућити ловцима „Супер Хорнет“ способност детекције и праћења најсавременијих борбених авиона, са минималном радарском рефлексијом.

Су 57 (Фото: РИА)

Комапније Lockheed Martin и Boeing су потписале два уговора који се тичу модернизације сензорског система IRST21, са којим ће се опремити модернзовани ловачки авиони  F/A-18E/F „Супер Хорнет“ који се налазе у саставу РМ САД.

Амерички интернет портал National Interest преноси да ће нови, усавршени систем инфрацрвеног претраживања и праћења (IRST) омогућити америчким ловцима-бомбардерима способност детекције и праћења најсавременијих борбених авиона, које постепено у своје наоружање уводи условни непријатељ. То се пре свега односи на авионе пете генерације који поседују стелтне карактеристике, а најрепрезентативнији примери за сада су кинески ловац Ј-20 „Ченду“ и руски Су-57. Штавише, након интеграције модернизованог комплекса IRST21 на америчке борбене авионе, добиће се поуздано средство које је отпорно на системе за противелектронску борбу, какви се такође уграђују на руске и кинеске авионе пете генерације.

„Програм модернизације стратегијског блока америчке ратне морнарице омогућиће брзо подизање технологије на још виши ниво, уз истовремено скраћивање времена за опремање наших снага“- рекао је Пол Лемо, заменик председника компаније Lockheed Martin Missiles and Fire Control. „Ми смо презадовољни што можемо да радимо на модернизацији програма Block II, и повећамо ефикасност система IRST21“ – рекао је Лемо. Представници компаније Lockheed Martin су саопштили, да планирају да утроше 100 милиона америчких долара на „развој новог софтверског обезбеђења, модернизацију опреме и израду прототипа“.

„Овај посао ће омогућити повећање доказаних способности система IRST21 када је у питању откривање и праћење циљева у условима борбе, када је радар неупотребљив“- саопштила је информативна служба америчке компаније. „У поређењу са радарима, IRST21 знатно прецизније детектује своје циљеве, што пилотима омогућава да одреде тачну локацију летећег објекта на већим растојањима. Таква способност омогућава да циљ видимо пре нашег противника и самим тим први извршимо удар по њему. Ово су кључне предности у ваздушној борби, које знатно повећавају степен преживљавања у оваквим мисијама“.- преносе у компанији.

Вредно је напоменути да у овом моменту компанија Boeing ради на модернизацији програма Block III „Супер Хорнет“, што ће повећати способност за пресретање малогабаритних ваздушних циљева, што је једно од главних предности новог авиона. Овај програм ће обезбедити продужење животног века авиона 4 генерације, до средине 40-их година овог века.

„Сензор IRST је кључна новина са којом ће „Супер Хорнет“ значајно ојачати ваздухопловне потенцијале ратне морнарице а коју нико у свету неће имати“ – рекао је Ден Џилијан, руководилац програма F/A-18 и EA-18G у оквиру компаније Boeing. „Он ће омогућити борбу против ваздушних циљева са малом радарском рефлексијом“- нагласио је амерички експерт за ваздухопловну технику.

Модернизовани сензор IRST21 је само једна од неколико новина, са којим команда РМ САД планира да ојача свој основни борбени авион „Супер Хорнет“. У априлу ове године РМ САД је са компанијом General Electric закључила уговор вредан 114,8 милиона долара за интеграцију нових мотора на авионе F/A-18 „Супер Хорнет“ и EA-18G.

Нови мотори за ове авионе које производи компанија General Electric, највероватније ће бити модел ЕРЕ, које карактеришу напредне могућности у односу на стандардни мотор F414-GE-400.Рад на развоју овог мотора је започео 2009.године. Према информацијама који долазе из компаније, мотор ЕРЕ ће имати већи степен отпорности на оштећења која се јављају приликом контакта са страним телом, мању потрошњу горива и снагу потиска за приближно 20%.

Међутим, за разлику од претходног модела комапније Boeing, који је добио звучно име Advanced Super Hornet (пројекат представљен 2013.године), нови авион Block III ће ипак имати скромније захтеве и више ће бити намењен обезбеђивању допунске подршке осталим авионима из првог ешелона (вишенаменски невидљиви ловци пете генерације F-35C компаније Lockheed Martin, летећи радари E-2D Advanced Hawkeye које производи компанија Northrop Grumman и авионе за противелектронску борбу EA-18G).

Ипак, развојни инжењери пројекта Block III даље унапређење авиона „Супер Хорнет“, који укључује модернизацију софтверског пакета и постојеће опреме. Даља фаза усавршавања ће вероватно обухватити модификацију снажне радарске станице опремљене активном фазном решетком Raytheon AN/APG-79, интегрисани систем за противелектронску борбу AN/ALQ-214, а такође и опто-електронски систем AN/ASG-34 — са сензором IRST21.

Зашто Тигрови користе Т-90 у операцији у северној Хами искључиво ноћу прочитајте ОВДЕ.

Извор: bog-rata.com

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА