Најновије

СОФИЈА РАСПИСАЛА ТЕНДЕР: Србија продаје Бугарској војне авионе?

Како наводи специјализовани портал "TangoSix", уговор који је процењен на око 1,4 милиона долара без ПДВ-а, укључује испоруку до четири авиона, ваздухопловну опрему, комплетан сет алата и опреме за земаљско опслуживање авиона, контролно-мерну опрему, техничку и оперативну документацију као и обуку до четири пилота инструктора и до 10 припадника ваздухопловно-техничке службе.

Миг-29 (Фото: mil.ru)

Рок за подношење понуда је 16. октобар а цео уговор мора да се испуни у року од 24 месеца од његовог потписивања.

Технички захтеви за авион подразумевају да се може користити за почетну дневну и ноћну обуку као и за обуку за инструментално летење (IFR, мора бити у стању да испуни основне елементе сложеног пилотирања и да припада категорији акробатског авиона који задовољава EASA стандарде CS-23 и FAR23 или њихове еквиваленте.

Авион мора бити елисни, може бити са увлачећим или неувлачећим стајним трапом, може бити израђен од метала или композитних материјала, мода имати масу до 1500 кг, највећу максималну брзину не мању од 230 км/х, да има експлоатационо оптерећење од +6/-3 Г, да буде опремљен са тзв. "’стаклених кокпитом", да има навигационе системе VOR/ILS/DME, транспондер Mod S.

Интересантно је да је аутор текста на бугарском порталу, у набрајању могућих кандидата споменуо и српски школски авион Утва Ласта-95 кога, како је навео, користи Ратно ваздухопловство Србије и Ирака и који испуњава захтеве. Претходно је наведено и да ваздухоплов не мора бити произведен у држави која је чланица НАТО и ЕУ, па је стога списак потенцијалних учесника на тендеру веома широк.

Од других авиона који се не производе НАТО или ЕУ држави споменут је пакистански MFI-17 Mushshak који је врло популаран у исламским земљама а који је заснован на шведском авиону SAAB Supporter. Од других авиона чије карактеристике такође одговарају задатим захтевима ту су италијански Leonardo SF-260, чешки Zlin Z-242 и немачки Grob G 120A, сви ови авиони су популарно и широко употребљавано средство за обуку. Занимљиво да је теоретски могуће учешће и авиона FC-4 (M540-Aldo) кога је конструисао бугарски ваздухопловни инжењер Александар Мариносјан.

Аеропрес подсећа да је идеја за набавку лаких школско-тренажних авиона за РВ Бугарске достара стара и у ваздухопловним снагама постоји још од времена када је командант РВ-а био генерал Константин Попов (период 2011-2014.).

Овакви авиони, који имају много ниже трошкове коришћења од PC-9M, намењени су за почетни обуку, и према подацима до којих су дошли у бугарским војно-ваздухопловним снагама, то ће смањити трошкове до 10 пута због мале потрошње горива и потрошног материјала као и једноставне и јефтине техничке подршке.

Патријарх проговорио о Милу Ђукановићу! Више о томе ОВДЕ.

Извор: tangosix.rs

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА