Најновије

КО ЈЕ ПОМОГАО УСТАШАМА ДА ОБОРЕ ЈАТОВ АВИОН?! Да ли су после 48 година ствари мало јасније око највеће југословенске трагедије

На данашњи дан 26. јануара 1972. пре тачно 48 година дошло је до велике авио трагедије, када се после експлозије подметнуте бомбе, срушио путнички авион ЈАТ "ДЦ- 9" на линији Стокхолм - Београд. У овој трећој по реду авио несрећи која је шокирала Југославију погинуло је 27 путника и чланова посаде, а једина преживела била је стјуардеса Весна Вуловић.

Стјуардеса Весна Вуловић код споменика настрадалим у паду авиона ЈАТ (Фото: Јутјуб)

Авион ДЦ-9 (YU-AHT) на лету број 367 из Стокхолма преко Копенхагема за Загреб до Београда срушио се 26. јануара 19872. код Српске Каменице у Чехословачкој. У овој несрећи погинуло је 27 путника и чланова посаде. Једина преживела била је стјуардеса Весна Вуловић, која је у то време имала 22 године, и неким чудом преживела (у тренутку експлозије налазила се у репу авиона) је пад са висине од 10.160 метара. Иако је имала фрактуру лобање, три сломљена пршљена и била привремено парализована, опоравила се након 27 дана проведених у коми и поново је проходала. Много касније биће уписана у Гинисову књигу као особа која је преживела слободан пад са рекордне висине (сертификат јој је предао Пол Макартни).

Дан након пада авиона у редакцију једних шведских новина стигла је аномнимна информација да су авион оборили хрватски шовинисти. Нико се више није јавио са жељом да преузме одговорност за овај терористички акт. Југославија је као починиоце злочина одмах означила усташку емиграцију. Званична истрага Чехословачке и Југославије закључила је да се авион распао у ваздуху услед експлозије у предњем делу пртљажника коју је изазвала темпирана бомба.

Случај је поново отворен 2009. године када је немачки "Тагесшау" објавио текст у коме се спомиње да је ЈАТ-ов авион оборен грешком чехословачке противваздушне одбране током припреме за принудно слетање, на много мањој висини. Аутори текста наводе изјаве очевидаца који су видели авион испод нивоа облака у пламену, али још увек читав, како пада према земљи. Наводи се и да је површина на којој је пронађен главни део олупине била сувише мала за пад делова авиона разнетог на висини од преко десет километара.

Међутим, Чешке власти су оштро демантовале ове тврдње као најобичнији медијски сензационализам. Пре свега војска у таквој ситуацији не би користила ракете већ би употребила ловачку авијацију. Сваки ловачки авион лако би био уочен радарима немачке стране и да је Чехословачка покушала да заташка прави узрок, Немачка би сигурно реаговала. Осим тога, да би ова теорија завере била успешна у њу је требало увући преко 200 људи колико их је иницијално знало за несрећу. Натерати их да више од четири деценије чувају једну тако страшну тајну било је практично немогуће.

Југославија од Немаца тражила изручење усташа

Југословенске власти су Западној Немачкој уручиле документоване захтеве за изручење осморице терориста са вођом организације Хрватски народни отпор Стјепанон Биланџићем на челу. Покрајински суд у Келну наложио је његово изручење, али су га немачке власти пустиле из затвора... После распада СССР, у новембру 1990. Европски парламент признао је постојање тајне операције ЦИА под именом „Гладио“, у оквиру које су ултрадесни терористи, међу њима и усташе, били ангажовани за рушење комунистичких влада. А 2005. швајцарски историчар Данијел Гансер из Центра за безбедносне студије у Цириху објавио је књигу „Тајне армије НАТО: Операција ‚Гладио‘ и тероризам у западној Европи“. Он иза Биланџићевог ослобађања види утицај ЦИА. Америчка агенција је, такође, лансирала бројне нетачне теорије о узроцима пада, између осталих и ону да је авион оборила чехословачка противваздушна одбрана.

Такозвана косовска полиција напала Српкињу, више о томе ОВДЕ.

Извор: Ало

Бонус видео

Kовид 19 је специјална операција против човечанства! Слободан Рељић

Kњигу “Смак Света” Драгоша Калајића можете поручити на линку ОВДЕ.

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Ратни извештаји

Најновије вести - ПРАВДА

Urbancube