Најновије

ВОЖЊА НОВИМ ХЕЛИКОПТЕРИМА! Српска летећа звер побеђује и најтеже временске услове! Прст пред оком се не види од густе магле, а он слеће!

Супермашина - Новинари су се могли уверити колико је моћан „ербас Х145М“, који за разлику од старих типова хеликоптера може да лети у екстремним временским условима.

Eрбас Х145М (ФОто: Јутјуб)

Густа магла, облаци, киша и јака кошава оковали су аеродром у Сурчину... Није могло ни да се претпостави да ће се и по тако лошем времену ипак летети у једном од три нова „ербасова“ хеликоптера Х145М, који су прошле године стигли у Хеликоптерску јединицу МУП!

Ненад Недић, комадант ове елитне јединице, дочекао је репортере са осмехом и поред тмурног времена и досадне јесење кише. Испред хангара већ је био паркиран ганц нов лепотан, „ербасов“ хеликоптер.

Ни прст пред оком

- Вежба неће бити отказана и поред лоших временских услова. Ваша екипа летеће са нама у новом хеликоптеру. Више не зависимо толико од магле и ниских облака као досад - прича домаћин и уводи репортере у супермодерну летелицу.

Недић са колегом рутински пали на десетине дугмића, командна табла светли као да је свемирски брод, на њој два велика компјутерска екрана... Пали се и урла моћна машина, ротори хватају замах... И поред јаког удара ветра и лоше видљивости, као од шале за неколико минута одлепили смо се од писте и винули - право у облаке и изнад њих! Тачно на 1.100 метара висине. Видели смо из птичје перспективе само Сурчин и део Новог Београда, а потом смо буквално улетели у густу маглу. Потом још једно жестоко успињање. Нисмо ни осетили вожњу у облацима, прст пред оком се дуго није видео. - До сада је овакав лет био незамислив - причају нам уз осмех пилоти. Око нас само белина, обичном човеку страх се увлачи у кости. Не знамо где смо, на којој висини. Коначно, уместо облака израњаја, поново Београд. Летимо изнад Саве, Аде Циганлије... Кишовити и ветровити град је испод нас. Ускоро слећемо, исто онако брзо и ефикасно као што смо полетели. Уверили смо се у моћ „ербаса“!

Пола века јединице

Више од 50 година припадници Хеликоптерске јединице спасавају животе грађана из поплава, сметова, саобраћајки, пожара, трагају за несталима, пружају подршку САЈ и Жандармерији, превозе домаће и стране званичнике. - Набавком нових хеликоптера ухватили смо корак са технолошким развојем авијације. Досад смо имали проблема са временским условима, који су нам ограничавали рад. Међутим, имали сте прилике и да се уверите, у сложеним метеоусловима са новим хеликоптерима оперативност је повећана за 80 одсто. Прошле године смо повећали налет за 150 одсто! Поред доброг аутопилота и опреме коју поседују, ови хеликоптери имају веома добре моторе, па ако откаже, можете безбедно да наставите лет - прича комадант Ненад Недић и додаје: - Иако нови хеликоптери поседују врхунске аутопилоте, добар пилот никада не сме у потпуности да се ослања на аутоматику, због чега сваке године посада иде у различите светске центре како би сакупила што више искуства. Када нам 2022. стигне и хеликоптер „суперпума“, бићемо у могућности да летимо и у условима залеђивања.

Ноћни летови

Саговорник каже да је нова опрема омогућила и ноћне летове у сложеним условима. - Ноћу се досад није радило слетање на терене које нису видљиви, јер пилот нема референцу шта се налази испод њега. Управо због тога смо купили НВГ опрему, која омогућава да нам свака ноћ буде оперативна, да можемо да слетимо где ми изаберемо. Иницирали смо да цео ваздухупловни систем, заједно са СМАТСА, добије такве прогнозе. До сада на тај начин нико у Србији није летео осим нас. Не желим да имам пилоте који могу да лете само по лепом времену, наши хеликоптери се употребљавају у свим операцијама - поручује Недић.

Порука за 2020. годину

У новој 2020. години највећа жеља ми је да сви моји пилоти имају безбедне летове. Желим им здравље, професионалне успехе и да буду на висини задатака. Незгодно је кад пошаљеш човека горе, а једноставно не знаш шта ће да се деси... Увек су ту притисак и одговорност. Нема простора за пропуст. Драго ми је и што је цео ваздухопловни систем у земљи почео да се унапређује и надам се да ће се тако и наставити - каже Ненад Недић.

Искуство пилота

Ненад Недић објашњава да се и дан-данас највећи проценат хеликоптерских несрећа дешава због лоших временских услова. - Животни век пилота који није завршио обуку за инструментално летење, а упадне у такве услове, јесте 47 секунди, након тога долази до илузија и удеса. То је веома озбиљна ствар. Имамо најшколованије пилоте у региону што се тиче цивилне хеликоптерске авијације, једини смо у Србији који имамо саобраћајну, највећу професионалну дозволу и једини са инструменталним овлашћењем. Школовање пилота је скуп процес, који захтева и време, и плашим се да ћемо у будућности имати проблем са недостатком пилота - прича командант Недић.

Како је прошла летачка обука на школском авиону “ласта” прочитајте ОВДЕ.

Извор: Курир

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА