УОЧЕН ПАРАЛЕЛНИ СВЕМИР КОЈИ СЕ ВРАЋА УНАЗАД КРОЗ ВРЕМЕ! Научници о открићу које би могло све да промени (ВИДЕО)

Научници су недавно дошли до открића које би могло да уздрма данашње схватање закона физике. Наиме, у хладним подручјима Антарктика у неколико наврата су регистровали изузетно чудне честице чија је природа за сада необјашњива.

Научници су недавно дошли до новог открића (Фото: Јутјуб)

Прво су стручњаци НАСА још 2006, а затим и 2014. године помоћу балона с детектором честица (АНИТА) уочили необичне сигнале. Временом, схватили су да се ради о високоенергетским честицама које су се кретале под углом који сугерише да су неометано јуриле кроз нашу планету.

Стандардна физика нема објашњење

Најновија анализа тих необичних честица искључила је сва могућа објашњења њихове појаве стандардним моделом. Стандардни модел је теорија у физици елементарних честица која успешно описује три од четири фундаменталне интеракције између елементарних честица од којих се састоји сва позната материја: електромагнетизам и јаку и слабу нуклеарну интеракцију.

Према досадашњим спознајама, новооткривене честице могу се објаснити једино ван принципа стандардног модела, што би значило да ће за њихово тумачење можда бити потребна нека сасвим нова физика.

Научници су прво разматрали идеју да се ради о неутринима, врло необичним честицама без електричног набоја које слабо међуделују с материјом, односно, за које се зна да без проблема пролазе кроз друге твари. Ипак, нове честице регистроване су на врло високим енергијама и да се ради о неутринима, они би при тако високим енергијама ипак реаговале с честицама унутар Земље, а не би с лакоћом клизиле кроз хиљаде километара тла.

Неки научници сматрали су да се можда ипак може радити о високоенергетским неутринима који су дошли из свемира, можда из неке далеке галаксије која их је погурала и убрзала на путу према нама.

Тим истраживача одлучио је да провери ову хипотезу. Физичар Алекс Пицуто са Универзитета Висконсин-Мадисон и његове колеге који раде у опсерваторији Неутрино, засебном пројекту на Антарктику, прихватили су се овог задатка.

У јануару је завршена дугогодишња анализа свих прикупљених података тражећи доказе о постојању таквих сигнала. Ипак, нису наишли ни на какве трагове.

"Шта год да је узрок тим честицама, било да је реч о новој физици или неком процесу који нам је за сада непознат, ово је изузетно занимљиво раздобље“, рекао је физичар Стефан Солднер-Ремболд са Универзитета Манчестер.

У научној заједници појавиле су се нове теорије о томе шта би могле да буде загонетне честице, ако заиста доводе у питање стандардни модел.

Астрофизичар Дерек Фокс с Државног универзитета Пенсилванија сматра да би се могло да се ради о стау неутринима, односно, тежем облику тау неутрина. Такав сценарио одговарао би суперсиметрији - теорији да све елементарне честице имају своје много масивније суперсиметричне партнере.

2018. године Нил Турок из института Периметер у Канади и његови сарадници Латам Бојл и Киран Фин покушавали су да открију како би изгледала ЦПТ симетрија у најранијим тренуцима нашег свемира. Њихове рачунице дошле су до тога да је у Великом праску постојао строго ограничен број и врста честица. Међу њима се нашла хипотетићка честица десног неутрина која је била кандидат за тамну материју.

Кандидата за тамну материју има доста. Међутим, овај десни неутрино имао је масу од 500 милиона милијарди електронволта, односно, што Турок у то време није знао, исту масу као честице које је забележио балон АНИТА.

Паралелни свемири

Ако је ова претпоставка истинита и ако се у првим тренуцима стварања свемира одржала ЦПТ симетрија, онда је наш свемир садржавао једнаке количине материје и антиматерије. Ове две материје се међусобно не подносе и када би се среле, одмах би се уништиле, остављајући за собом само енергију.

С обзиром на то да у данашњем свемиру има много више материје него антиматерије, многи космолози сматрају да симетрија ЦПТ није била у потпуности одржана на почетку стварања свемира.

Стога су се Турок и његове колеге запитале: како то да уопште постоји наш свемир?

Одговор изгледа опет лежи у ЦПТ симетрији. Тако Турок претпоставља да су се, ако се жели очувати ЦПТ симетрија, током Великог праска створила два паралелна свемира; с тим да је већина материје завршила у нашем свемиру, а већина антиматерије у другом, паралелном свемиру. У том другом свемиру све би требало да иде у супротном смеру, а звезде или планете биле би сачињене од антиматерије, а не од материје. Што је још зачуђујуће, овај свемир би се временом враћао уназад према Великом праску, а не ширио од њега као наш свемир.

Потребне су додатне потврде

Идеја о оваквом паралелном свемиру радикално је одступање од тренутне космологије, али Турок верује да ће он и колеге успети да разреше све потешкоће без увођења још једне нове честице.

Ако је АНИТА доиста ухватила десни неутрино кога предвиђа теорија антисвемира, онда би требало да га открију и друге неутринске опсерваторије. Као што смо већ споменули, опсерваторија ИцеЦубе Неутрино није наишала на такве честице.

С друге стране, теоријски физичар Луис Анкордокви из Њујорка сматра да се високоенергетски тау неутрино може заменити с муон неутрином ниже енергије, који је већ уочен. То би значило да су можда открили доказе о постојању паралелног свемира.

Прочитајте ОВДЕ какав је документ потписао Доналд Трамп.

Извор: Курир

Парламент или Позориште, шта чека Србију?

Kњигу “Смак Света” Драгоша Калајића можете поручити на линку ОВДЕ.