Најновије

ЦРНА ГОРА СЕ НАОРУЖАВА УЗ ПОМОЋ КАНАДСКИХ КРЕДИТА: Нови лаки и тешки хеликоптери ће летети изнад Милове државе!

Министарство одбране Црне Горе потврдило је црногорским медијима да је уговорило набавку два лака хеликоптера Бел 505.

Бел 505 (Фото: bellflight. com)

Цена програма је 3.267.234 евра. Као и набавка три већа хеликоптера Бел 412ЕП/ЕПИ  2018. године биће финансирана кредитом Си Си Си (Canadian Commercial Corporation). Црна Гора се већ обавезала за 30 милиона евра са ранијим уговором за један половни Бел 412ЕП и два нова Бела 412ЕПИ.

Према уговору први примерак модела 505 биће примљен већ у јулу ове године, а други почетком 2021. године.

У Војсци Црне Горе нови хеликоптери замениће Газеле на задацима обуке, транспорта лаких терета и извиђања и осматрања. Унутрашњи простор Бела 505 уређен је за пилота и до четири путника. Маса корисног терета је 680 кг. Када се пореди са Газелом ради се о летелицама идентичне класе и приближно исте масе.

Празан Бел 505 има масу од 989 кг, а Газела 975 кг, а за обе летелице максимална маса у полетању је око 2.000 кг. Разлика у снази мотора је на штету Бела 505 који има 377 kW, а Газеле су израђене у две варијанте СА 341Х са мотором од 440 kW и СА 342Л са 631 kW.

Газела је пројектована наменски за војне потребе и производила се од 1971. до 1991. године (последњи примерци су изашли из Сокола у Мостару), а Бел 505 се користи од 2017. године. 

Прилагођен за економичну и дуготрајну службу код цивилних корисника и ВЦГ је прва оружана сила на свету која ће  набавити Бел 505.

Планом модернизације предвиђено је да се набаве четири комада и после пријема прва два идуће године биће потписан нови уговор за још два примерка.

Сада ВЦГ има два Бела 412ЕПИ и један Бел 412ЕП, један двомоторни авион Цесна 421Ц и Газеле. На папиру ради се о 13 комада, али једна је оштећена у удесу јула прошле године за који министарство одбране тврди да није проузроковао штете преко цене која би била рентабилна за поправку. 

Обзиром да Газела нема перспективу седам комада су већ проглашене за сувишну технику и од претпрошле године су на листи за продају. Такође на листи за продају су четири млазна школско-борбена авиона Галеб-4 које не лете већ десетак година и два школска авиона Утва-75. 

Према црногорским прописима министарства не могу да усмере директно на своје потребе приходе које остваре продајом вишкова, али ресор одбране је изузетак и дозвољава се наменска потрошња за модернизацију ВЦГ. 

Проблем је недостатак интереса тржишта за понуђењу робу или можда висока цена. На пример Галебови-4 понуђени су за око један милион евра по комаду и још увек су на аеродрому у Подгорици.

Набавка Белова финансира се преко Си Си Си који је канадски државни подухват за подршку узвозу канадских производа кроз међудржавне уговоре. 

Фирма Бел Текстрон (Bell Textron Inc.) је америчко-канадска и има линије за монтажу летелица у САД у Форт Ворту и Амарилу у Текасасу и Мирабелу у Канади.

Снимак блиског сусрета америчких и руских авиона, погледајте ОВДЕ!

Извор: balkansec.net

 

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА