Најновије

Држава уговара фабрику батерија у коју инвестира и Рио Тинто

Фабрика би, како се наводи, требало да буде отворена 2025. године са почетним капацитетом од четири гигавата. Влада Србије је одобрила обезбеђивање финансирања до 419 милиона евра, укључујуц́и грантове и пореске олакшице, за подршку пројекту, саопштио је ИноБат.

Договор (Фото: Pixabay)

Иако договор још није коначан, али је извор упознат са тим питањем рекао је да је близу реализације.

Једна од инвеститора у ИноБат је рударска група Рио Тинто, наводи Ројтерс.

Директорка сектора за производњу материјала за батерије у компанији Рио Тинто, Марни Финлајсон изразила је задовољство што ће се захваљујући инвестицији Рио Тинта партнерство са ИноБатом продубити, преноси Bizlife.

- Посебно је значајна корист коју ће, узимајући у обзир ширу перспективу, донети сектор за производњу материјала за батерије, као и увиди у будуће технологије за развој батерија. Пројекат ‘Јадар’ налази се на прагу европског тржишта електричних возила. Имајући у виду да ‘Јадар’ има потенцијал да производи литијум довољан за око милион батерија за електрична возила годишње у складу са највишим стандардима заштите животне средине, верујемо да ће ‘Јадар’ бити кључни добављач батерија за европско тржиште. Нашом инвестицијом у ИноБат, надамо се да ћемо допринети да се одређена количина батерија производи у Србији -  рекла је директорка у Рио Тинту, а преноси Bizlife.

Марјан Бочек, извршни директор компаније ИноБат Ауто изјавио је да се ИноБат искрено радује унапређењу партнерства са Рио Тинтом.

- Раме уз раме са компанијом Рио Тинто, наставићемо даљи развој наших производних капацитета и блиско ћемо сарађивати на развоју екосистема за батерије, у чијем центру ће бити заједнички напори за општу декарбонизацију - казао је Бочек.

ИноБат је вец́ најавио да жели да изгради једну фабрику у западној и једну у источној Европи. Словачка компнија је прошлог месеца потписала и меморандум о разумевању са шпанском владом о изградњи фабрике батерија за електричне аутомобиле у шпанском граду Ваљадолиду. Међутим, меморандум није коначан договор и друге локације су у игри, укључујући УК.

Компанија је специјализована за истраживање, развој, производњу и испоруку иновативних батерија највишег квалитета за електрична возила. Батерије се дизајнирају по специјалним захтевима купаца из аутомобилске индустрије, индустрије комерцијалних возила, мото-спорта и авио-индустрије, преноси Bizlife.

Више о овоме прочирајте ОВДЕ.

Извор: Bizlife

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА