Најновије

ТЕК СЛЕДИ ХАОС: Процурели нови подаци о радовима на реконструкцији Железничке станице у Новом Саду

Фирма Стартинг, која је била главни подизвођач радова на реконструкцији зграде Железничке станице у Новом Саду, учествовала је са око 71 одсто у укупној вредности уговорених радова на том пројекту, иако је било ангажовано близу 50 компанија. Како открива Nova.rs, најновији подаци показују да је та компанија потписала најмање три уговора и 11 анекса, те да је уговорила послове вредне најмање 12,2 милиона евра, што је дупло више него што се до сада мислило.

Компанија Стартинг имала је важну улогу у реконструкцији Железничке станице у Новом Саду, након које је у у паду настрешнице погинуло 15 људи. Иако је била главни подизвођач, нико од њених директора, одговорних лица или других запослених није ухапшен, нити се нашао на оптужном предлогу Вишег јавног тужилаштва у Новом Саду. Нико надлежан није објаснио како је то могуће.

Улогу Стартинга донекле је открио Извештај Експертске групе за прва три студентска захтева, коју је оформио Универзитет у Београду, иако га нигде није именовао. Наиме, у том извештају пише да су четири српска подизвођача учествовала са око 93 одсто укупној вредности уговорених послова према закљученим уговорима и анексима уговора, а да је највише заступљен један подизвођач, који је учествовао са око 71 одсто.

У документу коју је сачинила Експертска група, а у који је Nova.rs имала увид, не пише о ком подизвођачу је реч, али како сазнајемо, у питању је фирма Стартинг.

Напомиње се и да структура учешћа није у потпуности прецизна, јер “постоји могућност да се неки радови у уговорима нису односили само на станичну зграду, али сасвим јасно упућује на степен заступљености појединих подизвођача у изградњи”.

“У структури четири највећа подизвођача, највећи од њих учествује са око 71 одсто, док се учешће преостала три креће између 7,1 одсто и 8,2 одсто од укупне вредности уговорених радова свих подизвођача. У складу са овом чињеницом систематизовани су и налази у Извештају. У случају подизвођача, који је највише заступљен у вредности уговорених радова у односу на све остале подизвођаче (око 71 %), идентификована су три уговора и 11 анекса уговора, као и већи број других релевантних финансијско-рачуноводствених докумената”, пише између осталог у Извештају Експертске групе.

Како се може видети у том документу, уговори су потписивани током 2021. и 2022, а власт није објавила ниједан анекс, иако тврди да су сви студентски захтеви испуњени.

Форбс је почетком јануара објавио да је кинеска компанија China Цивил Енгинееринг Цонструцтион Цорпоратион, која је иначе била подизвођач кинеских фирми, прво потписала споразум са Стартингом, вредан 1,9 милиона евра, а да је вредност уговора на крају износила око 5,1 милиона евра. Ипак, према новим подацима, Стартинг је добио много више новца.

Судећи по Извештају Експерске групе, највећи подизвођач је први уговор потписао 10. новембра 2021, а вредност предвиђених радова износила је 1.922.051 евра. Током 2022. потписана су и три анекса, који су увећали вредност радова за 1.634.305 евра. Даље се наводи да су радови предвиђени основним уговором изведени на нивоу од око 50 одсто вредности исказане у уговор, а остатак уговора није оправдан привременим ситуацијама и фактурама. Пише и да не постоје документи на основу којег се може закључити да остатак уговора није искоришћен, а нису пронађени ни документи које је могуће повезати са коришћењем остатка средстава предвиђених уговором.

Други уговор Стартинг је потписао 20. јула 2022, а његова вредност износи 5.116.401 евра. И у овом случају недостају анекси, али у Извештају Експерстке групе пише да их је било осам, да су потписивани и 2023, те да њихова збирна вредност износи 1.449.080 евра.

Судећи по том документу, 20. септембра 2022. потписан је и трећи уговор, а његова вредност износи 2.048.500 евра. Из приложене документације није могуће закључити да ли постоје анекси који су повезани са овим уговором, будући да у објављеној документацији нису пронађени.

Када се саберу све ове цифре долази се до износа од 12.220.337 евра, што је скоро шест пута већа цифра од оне у Споразуму која је потписана са Кинезима.

Шта су радили други подизвођачи?

Извештај Експертске групе открио је и неке друге детаље. Један од њих је да су постојала три кинеска подизвођача, која у Србији нису правна лица нити имају основни капитал, а они су ангажовали српске подизвођаче. Наводи се да су идентификована 23 српска подизвођача првог нивоа, а они имају своје подизвођаче (другог нивоа), њих укупно 21. То значи да су на реконструкцији Железничке станице учествовале најмање 44 српске фирме.

Поставља се питање шта су оне радиле, ако је само Стартинг учествовао са 71 одсто у уговореним пословима, а укупно четири српске фирме (укључујући и Стартинг) са 93 одсто у укупној вредности уговорених послова.

БЕОГРАД ОПЕТ НА НОГАМА! Протест све већи, Славија препуна (ВИДЕО)

Извор: Нова.рс

 

 

 

 

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА