Најновије

Да би отворила деоницу аутопута коју је Вучић обећао, Влада Уредбом суспендовала Правилник о тунелу

Деоница аутопута Милош Велики од Паковраћа до Пожеге, после више одлагања, биће пуштена изгледа већ данас. Иако овај део пута још нема употребну дозволу, Влада Србије донела је прошле суботе Уредбу којом се суспендује Правилник о безбедности тунела, како би несметано отворили ову деоницу. Директор “Путева Србије” Зоран Дробњак, пак, тврди да он лично гарантује за безбедност овог пута.

Радови на поменутој деоници нису готови, али убрзано отварање је на друштвеним мрежама најавио чак и председник Србије Александар Вучић.

Инжењери за стручни надзор за ту деоницу, како је раније објавио Инсајдер, одбили су да потпишу документе без којих је немогуће да грађевински инспектори издају потврду да је деоница завршена.

Директор “Путева Србије” Зоран Дробњак, међутим, сматра да је његова “стручна реч” довољна да се осећамо безбедно и тврди да су сви инжењери потписали документе.

“Оно што није завршено, може да се заврши, а то не утиче на безбедност саобраћаја, који је безбедан и ја стојим иза тога. Ми смо све завршили са овом деоницом, бавимо се сад клизиштем и треба да направимо функционалност за тунеле. Скадом се управља, имамо 90 дана да све средимо и да буде функционално и да је пут безбедан. Треба сад да идемо даље, да радимо ка Закуси, ка Мачкату да се бавимо безбедношћу”, рекао је Дробњак за телевизију Инсајдер.

У Србији имамо два правилника из 2019. о управљању тунелима и безбедности тунела. Према овим правилницима, тунел не може да се отвори без система за праћење безбедносних параметара. Ове одредбе су, међутим, суспендоване Уредбом које је Влада донела на седници прошле суботе.

На питање новинарке да ли је овде политичка воља стављена испред безбедности, Дробњак одговара:

“Правилник је правилник, али ми имамо тај командни центар, одакле људи контролишу саобраћај који се одвија у тунелу, на свим који су 500 метара и километар. Безбедно је кад људи седе ту и контролишу 24 сата, зато је и пуштен пробни рад. Ја инсистирам да се отвори пут због грађана јер је сезона летовања и биће много саобраћаја кад крену сви на море. Биће преко 30.000 возила током дана, то је премного, а стално је неки удес код Чачка, Пожеге, Ужица. Ја сам инжењер, не политичар, бавим се изградњом ауто-путева и безбедношћу, нема везе политика са овим. Мени Уредба ништа не смета, јер ја кажем да је безбедно. Стојим иза тога да је безбедан тунел”, нагласио је Дробњак.

Инжењери одбили да потпишу документа

Део инжењера, међутим, није одмах пристао да потпише записнике о извођењу радова, како би пут био безбедан.

“Сви инжењери су потписали. Тражено је да напишу шта је изведено и шта још треба да се изведе. Нико није дао отказ, ни отишао. Неки нису хтели одмах да потпишу, јер су били уплашени због онога што се десило на надстрешници, иако сам им ја објаснио да је све безбедно и да нема разлога да се плаше, па су потписали. У септембру кад се смањи саобраћај и сви се врате са мора, па ћемо да затварамо једну, па другу цев и да их испитамо. Важно је да буде безбедно да људи стигну до мора, Златибора, да дођу грађани из Републике Српске, Црне Горе. Ма какав Правилник, ја то не гледам, све је безбедно, ја кажем”, закључио је Дробњак.

Како је раније писао Инсајдер, инжењери задужени за стручни надзор на деоници од Паковраће до Пожеге су једногласно одбили да потпишу Записник о обиласку радова, али и сагласност на списак незавршених радова.

Без њиховог потписа не може бити ни Записника о примопредаји пута, који је иначе предуслов да грађевински инспектори издају потврду да је деоница завршена.

Тек после тога би уследио евентуални позитиван извештај Комисије за технички преглед, који је основ да деоница буде пуштена у пробни рад.

Председник државе Александар Вучић најавио је отварање деонице најкасније до понедељка, али по последњим информацијама, она ће бити отворена већ данас.

„Дал’ ће да буде у суботу, недељу, ал’ мора да буде до понедељка! Не вреди увек неки папир фали јер неко није нешто потписао, то су сад већ фолирања, помера се 0,1 милиметар, ајде кога завитлаваш за нула кома један“, изјавио је он.

Наиме, према писању Инсајдера снимци од пре две недеље показли су да су радови на тој деоници били још у току. Терен изнад потпорног зида већ обезбеђеног клизишта код Тунела Муњино брдо слеже, а багери са њега уклањали су слој по слој земље.

Подсетимо, деоница је, према ранијим најавама, требало да буде отворена до краја 2022. године. Радови на њеној изградњи били су успорени због проблема са тереном, подземним водама и клизиштима. Инвеститор су „Путеви Србије“, извођач кинеска компанија China Communications анд Цонструцтион Company, надзор обављају инжењери Централне путне лабораторије, а технички преглед Градски завод за вештачење из Београда.

Posted by Дневне Новине Правда on Friday 4 July 2025

Извор: Ново
 

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА