Ђајић је изјавио ФоНету да таква упозорења нису било какво ширење панике, већ стручни став инжењера геологије поводом отварања за саобраћај нове деонице.
"Сматрам да због клижишта, подземних вода, геолошке структуре терена кроз које прелази цела деоница и тунели, има великих проблема са сигурношћу те трасе. Треба прво отклонити све узроке нестабилности терена и узроке које могу довести до проблема због којих би евентуално дошло до урушавања дела терена, падања делова испред тунела и дугорочно проблема који би угрозили и саме тунелске цеви", навео је Ђајић.

Ђајић је поручио да је геолошка средина на том терену таква да захтева озбиљан приступ.
"Да би се народ осећао сигурним на том ауто-путу, неопходно је извршити све потребне радње да би се спречило клизање терена и довођења свих делова терена на ауто-путу у стабилност, како не би дошло до померања тла. Мој савет је да у ово време суше треба урадити све неопходне радове за одводњавање делова око тих терена, спречавање доласка воде. Ако уђемо у период великих киша на јесен, можемо да очекујемо већа померања тла, а онда, нека нам је Бог у помоћи", казао је Ђајић.
Ђајић се осврнуо и на то што је председник Србије Александар Вучић, током свечане церемоније отварања деонице ауто-пута у суботу, негирао све потенцијалне опасности, говорећи о померању брда за 0,1 милиметар.
"Он не може да схвати која је снага терена који крене да клиза. Ако се у овом најсушнијем делу године то брдо изнад тунела помера 0,1 милиметар, то значи да би се то, кад не би кап кише пала, померило 36 центиметара за годину дана", рекао је Ђајић.
Posted by Дневне Новине Правда on Sunday 6 July 2025
Извор: Н1