Најновије

КО "ФАРБА" СРПСКЕ МИГОВЕ: Вулин ставио Министарство одбране у незгодну ситуацију!

Изјава министра одбране Александра Вулина да ће ови авиони стићи "ремонтовани и офарбани" нови je моменат у саги о испоруци руских летелица, што би могло да значи да неће бити сређивани код нас.

Мигови на ремонту (Фото: ЈуТјуб)

Српска војна авијација добиће дуго чекано појачање у виду шест мигова 29 до краја године – још једном је потврђено. За разлику од краја прошле и почетка ове године, званичници упознати са динамиком овог посла више не одлажу период испоруке. Министар одбране Александар Вулин у уторак је, на седници Одбора за одбрану и безбедност у Дому Народне скупштине, потврдио да ће толико чекани мигови бити у саставу Војске Србије. – Мигови су наша насушна потреба и питам се због чега они свих ових година нису набављени. Авиони миг 29 стижу до краја године ремонтовани и офарбани – истакао је Вулин, чије је речи у званичном саопштењу пренело и Министарство одбране. Управо ова друга његова реченица привукла је пажњу свих који мало пажљивије прате сагу о испоруци мигова 29. Наиме, минулих месеци званичници Министарства одбране су били изричити у томе да ће мигови 29 бити ремонтовани у Србији, уз учешће и надзор руских стручњака. Иако би било логично и несумњиво квалитетно решење да се ремонт заврши у земљи произвођача, опредељење да се то обави у Србији тада је оправдавано руским прописима. Наиме, у тренутку предаје авиона у њихов ремонтни завод, они би практично постали власништво Србије. Пошто би се радови обавили код њих, авиони би морали проћи и кроз техничка испитивања у Русији, а њихово превожење на аеродром у Батајници било би о трошку Србије. Најава ремонта у Ваздухопловном заводу "Мома Станојловић" у Батајници представљена је и као изазов за домаће стручњаке који до сада нису самостално ремонтовали миг 29 – претходни ремонт авиона овог типа из састава Војске Србије обављен је у Русији. Испорука ремонтованих авиона била би несумњиво сјајан догађај, будући да би се ти авиони практично одмах могли укључити у систем борбеног дежурства. Такозвана дежурна пара (два ловачка авиона) мора да у сваком тренутку буде спремна за полетање са аеродрома у Батајници у случају нарушавања ваздушног простора Србије. Индија је недавно ремонтовала своје мигове у Русији, у исту варијанту у којој ће бити и српски. Погледајте како изгледа ремонт: Новинари дневног листа Политика послали су питања Министарству одбране како би се разјаснило да ли ће испоручени авиони бити ремонтовани или не. Међутим, што је иначе реткост у комуникацији најстарије редакције у Србији са овом институцијом, усмено им је речено да на ова питања неће бити одговорено. Да ли је још једном дошло до промена у детаљима испоруке ових шест авиона? Да ли је можда министар одбране погрешио у изјави пред народним посланицима? Пошто званичног разјашњења нема, о томе сада може да се само нагађа. Војска Србије тренутно располаже са свега четири авиона миг 29. Са шест летелица из руске донације било би их укупно десет. Та ескадрила, састављена од "наших" и "руских" авиона, модернизованих и опремљених савременим радарима и ракетама, Србију ће коштати 185 милиона евра, раније су објашњавали званичници Министарства одбране. Руске авионе који су у летном стању, повучени директно из њихове јединице из Астрахана, Србија добија бесплатно, а поменута цена односи се на ремонт, модернизацију и наоружање за свих десет мигова. Између осталог, ови авиони требало би да буду наоружани ракетама ваздух–ваздух великог домета. Када (једном) мигови 29 буду стигли, биће то најважније занављање у ратном ваздухопловству још од 1987. године када је СФРЈ набавила авионе истог типа. Без обзира на проток времена, ремонтовани и модернизовани мигови 29 и даље су и те како употребљиви. Осим Русије и низа земаља, користи их и НАТО – ваздухопловства Бугарске, Румуније, Словачке и Пољске опремљена су авионима овог типа набављеним још у време Варшавског пакта. Што се саме руске донације тиче, иако је повод за полемике, нема сумње да је реч о изузетно важној ствари за Србију. Ваздушни простор мора бити безбедан не само због војних разлога већ и због цивилног ваздухопловства, а држава која није то у стању да учини, мора за тај посао ангажовати туђу војну авијацију. Након ремонта, свих десет летелица требало би да буде у складу са стандардима "миг 29СМ", који се сматра једним од најбољих авиона 4. генерације. Више о томе прочитајте ОВДЕ. Извор: Политика

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

Бонус видео

Авион за сва времена - Миг 29: историја и развој, од првих нацрта до последњих модернизација
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА