НАУЧНИЦИ ГЛЕДАЈУ У ДАЛЕКУ ПРОШЛОСТ: Откриће које објашњава тајне свемира

Црна рупа (Фото: Јутјуб)

У најудаљенијим деловима свемира скривају се чак 83 огромне црне рупе које нам, према тврдњама научника, могу пружити сазнања о тајнама раних дана нашег универзума.

Међународни тим астронома, који већ дуже време "лови" супермасивне црне рупе, недавно је открио чак 83 досад непозната квазара (космолошких извора електромагнетног зрачења), преноси Ц нет. Свемир је пун супермасивних црних рупа, чудовишних верзија "свакодневних" црних рупа, које имају масу милијарду пута већу од Сунца.

Ове "космичке звери" стварају снажне гравитационе ефекте, па их можемо пронаћи у самим средиштима галаксија, где око њих круже милијарде звезда - нешто слично ономе што се дешава у средишту Млечног пута. Проналажење овакве врсте црних рупа у самим "ћошковима" свемира је мало теже - морамо да их тражимо тако да препознамо светло које настаје сакупљањем околних гасова.

Пошто црну рупу не можемо да видимо, јер она усисава светло, изворе светла у њиховој близини зовемо квазари. Ако квазар проматрамо кроз објектив телескопа, он изгледа као "екстремно" светло тело које подсећа на звезде. Научници верују да то светло долази из гасова који пропадају у црну рупу.

Јапански тим научника усмерио је посебну камеру названу "Hyper Supreme-Cam", смештену на телескоп Субару на Хавајима, који је уперен према најмрачнијим деловима свемира.

Проучавањем снимака они су успели да препознају потенцијалне квазаре методом откривања супермасивних црних рупа које су сличне величине као оне које су већ виђене. Самим тим, добили су и бољи увид у њихово порекло.

Након што су препознали 83 потенцијална кандидата, астрономи су помоћу међународних телескопа потврдили своја открића.

Квазари, које су препознали, долазе из раних "тренутака" нашег свемира, а од Земље су удаљени 13 милијарди светлосних година. То значи да научници, гледајући према тим црним рупама, заправо, гледају у нашу давну прошлост - нешто мање од милијарду година од Великог праска.

-Невероватно је да тако масивни објекти настају тако брзо након Великог праска, рекао је коаутор научног рада Мајкл Штраус.

Научници нису сигурни на који начин су у раним годинама свемира настајале црне рупе, што значи да њиховим проналаском у тако далеким крајевима свемира отвара нове опције за даља истраживања.

-Квазари, које смо открили, биће занимљива тема за даља посматрања помоћу тренутно доступних и будућих научних платформи, закључио је вођа пројекта Јошики Матсуока.

Син Слободана Милошевића се замонашио у Русији? Више о томе прочитајте ОВДЕ

Извор: Вечерње новости

Шта би се десило када бисте упали у црну рупу?