Синдикати „Центар“, „Правда“, „Слога“ и Синдикат запослених у јавном превозу Београда наводе да они нису организатори протеста, али да у потпуности подржавају „оправдане захтеве радника ГСП-а“, који се директно тичу даљег постојања овог градског предузећа и будућности јавног превоза у Београду.
Радници ГСП-а, предвођени запосленима из погона ‘Дорћол’, од градоначелника Београда, председника Скупштине града и в.д. секретара Секретаријата за јавни превоз траже да испуне четири њихова захтева, подсећају они.
Први захтев је, како наводе, обустава свих активности града Београда у вези са укидањем тролејбуског подсистема, одустанак од реализације јавно-приватног партнерства и стављање ван снаге Одлуке о усвајању самоиницијативног предлога пројекта јавно-приватног партнерства коју је донела Скупштина града на седници одржаној 25. децембра 2024. године, а којом је усвојен предлог приватног превозника „Стрела“ из Обреновца да се градски тролејбуси замене приватним електроаутобусима.
Затим, другим захтевом се тражи гаранција града Београда и његових челника да ће тролејбуски депо „Дорћол“ остати на коришћење ГСП-у и да ниједном трећем лицу неће бити уступљен на коришћење или обављање делатости.
Трећи захтев је да град Београд одобри хитно расписивање тендера за куповину нових 100 савремених тролејбуса за потребе ГСП „Београд“, како би се тролејбуски возни парк градског превоза у потпуности обновио.
И четврти захтев се односи на преиспитивање оправданости и законитости постојећих уговора којим су ГСП „Београд“ одузете градске линије и линије са потеза „100“, „300“, „400“ и „700“ и уступљене приватним превозницима у последњих годину дана.
Синдикати подсећају да је десет синдиката, удружења грађана и стручних организација у јануару покренуло акцију „За троле – за модеран јавни превоз“, којом се тражи хитна обустава јавно-приватног партнерства, куповина нових савремених тролејбуса, али и да тролејбуси остану у оквиру јавног градског превозника и да се не уступају приватним превозницима који немају никакво искуство са електровозилима за разлику од ГСП-а.
Такође је тражено и да град Београд у потпуности укључи стручњаке са Саобраћајног факултета и све заинтересоване стране у одлуке које се тичу даљег развоја тролејбуског подсистема и ширење мреже, што је у складу са већ донетом стратегијом града Београда.
Подсећамо, првобитно је најављено да ће радници предати пет захтева и да ће се протест одржати у седам часова.
Међутим, у току викенда су радници одлучили да измене захтеве и да они буду јасно и чврсто усмерени на акутну ситуацију око тролејбуса, могућег њиховог укидања и уступања погона приватном превознику „Стрела“ и ангажовању њихових возила на период од 20 година, објашњено је за Данас.
На захтев представника радника из других погона је, како наводе, додата и четврта тачка која се односи на преиспитивање оправданости и законитости досадашњих уговора о JPP закључених у последњих годину дана.
Извор: Данас