Најновије

БУСПЛУС ОДЛАЗИ НА СМЕТЛИШТЕ: Стиже нова превара, и Хрвати у игри!

Град Београд ускоро би требало да склопи ново јавно-приватно партнерство за наплату коришћења јавног превоза, пошто пројекат "БусПлус" до јуна одлази у историју. У иницијативи "Не давимо Београд" избор новог партнера називају фарсом, с обзиром на то да ће, по свему судећи, посао наставити да обавља фирма "Апекс Солушн" која је само променила име, а једини је валидни понуђач на међународном тендеру расписаном крајем прошле године.

БусПлус (фото: Јутјуб)

Допуни, прислони и очитај. Готово деценију „БусПлус“ картица била је једна од асоцијација на Београд, али је он ипак одлучио да јој каже збогом.

Требало би ускоро да је замени „београдска“, којом ће се плаћати и јавни бицикли, паркинг и друге услуге. План Града је да иновацију уведе нови приватни партнер.

Али да ли је нов или му је ново само име? У иницијативи „Не давимо Београд“ су уверени да је тендер направљен тако да посао добије досадашњи власник „БлусПлуса“.

„А да други понуђач буде фирма, то јест заједничка понуда „Бус Логиц доо“ из Пожаревца и „Пента доо“ из Пуле, из Хрватске, а која уопште не испуњава услове тендера. То је једна потпуно неважећа понуда која фингира само да тај тендер не изгледа тако фарсично како и изгледа“, каже Радомир Лазовић из иницијативе „Не давимо Београд“.

Оно што је „Апекс Солушн“ за осам година урадио јесте да је изградио систем, додаје Лазовић који сматра да је Град могао самостално да настави даље.

„Ово је био тренутак да Београд преузме тај систем, дакле, да то инцијално улагање „Апекса“ ми заправо имамо неку корист“, каже Лазовић.

Досадашњи пројекат био је неуспешан – није увећао наплату вожње, нити је оптимизовао градски саобраћај, али је зато свом творцу донео енормну зараду, објашњава Лазовићева колегиница Наталија Стојменовић.

„Фирма „Апекс Солушн“ је без икаквог ризика зарадила више десетина милиона евра и умногостручила своје првобитно улагање“, каже Стојменовић.

„Тај новац могао је бити уложен у јавно предузеће, могао је да учини да наши аутобуси буду бољи, да људи који тамо раде имају боље услове за рад“, каже Лазовић.

Из Секретаријата за јавни превоз поручују да су оба понуђача дала понуду да проценат који би добијали за своје услуге буде нижи од 8,53 одсто, колико је „Апекс Солушн“ до сада добијао.

Очекивали су, кажу, да ће пријавити још понуђача, посебно из Француске, Азербејџана и Јапана, али њихове понуде ипак нису стигле.

Градска власт руши Шилерову 2, односно тврђаву Веље Невоље, опширније ОВДЕ.

Извор: Н1

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА