Најновије

ТРАГ У БЕСКРАЈУ ''МИГА 21'': Последња песма “балалајке“ на небу изнад Србије (ВИДЕО)

Један, надалеко чувени ловац отишао је у пензију. И добио је заслужени испраћај, уз водене топове, на батајничком аеродрому. Тако је "миг 21", после 58 година службе, отишао, не у пензију, него у историју ратног ваздухопловства. "Траг у бескрају", тако је назван испраћај. Бориша Мандић бивши војни пилот и вишедеценијски инструктор на "мигу 21" каже за РТС да је тај авион власник 24 светска рекорда и да заслужује звање најбољег ловачког авиона на свету свих времена.

МиГ-21 (Фото: Војска Србије)

Бориша Мандић је гостујући у Београдској хроници РТС-а рекао да је изабрано да се испраћај "мига 21" зове "Траг у бескрају" јер је авион после 58 година итекако оставио траг у бескрају над небом изнад Србије.

Каже да није уобичајено да један авион иде овако у пензију.

"Ми пилоти смо емотивни људи. Цели наш живот је једна снажна емоција према брзинама, висинама, позиву. Ми смо за овај авион и судбински и емотивно везани и увек ћемо га чувати у сећањима и срцу", истиче Мандић.

Власник 24 светска рекорда 

Напомиње да су статистички подаци у вези са тим авионом импресивни. Али, напомиње, статистика је само бројка.

"Овај авион је произведен у највише примерака на свету, а и власник је 24 светска рекорда који још нико неће оборити. Ако гледамо статистички, реално он заслужује атрибут и звање најбољег ловачког авиона на свету свих времена", напомиње Мандић.

Пилотски позив, истиче, бира људе, не људи пилотски позив.

"Ми смо свесно прихватили све то што има као ману. Уз вољу, обученост, сви ти његови недостаци су могли да се компензују", додаје Мандић.

Феномен родни крај 

Додаје да је овај авион однео 53 пилота за 58 година службе.

"Сваки десети пилот је изгубио живот. Међутим, исто тако пилоти прихватају ризик и одговорни су. Ми делимо бол, али оног часа када седне у кабину он сноси пуну и једину одговорност. У укупном броју катастрофа на првом месту је људски фактор, на другом месту техника. Имамо феномен родни крај који је однео много пилота, не само код нас", истиче Мандић.

Наводи да када су вршене анкете код америчких, индијски, кинеских пилота, говорили су да им је најжалије када оду у пензију што нису видели родни крај.

"Свако жели да види и родну кућу и крај и тада се сузи фокус, направе се грешке и катастрофа је неизбежна", каже Мандић.

Балалајка су га, додаје, звали због специфичног звука на малим и средњим висинама.

"Тај звук је био препознатљив, његов заштитни знак и, нажалост, више га нећемо слушати на овим просторима. Без обзира на све, у име армије људи који су радили на њему, дужан сам да кажем да је овај авион оставио неизбрисив печат у традицији овог ваздухопловства", наводи Мандић.

Истиче да су већ спремили те авионе да их ставе у двориште музеја.

"Морамо да их сачувамо од пепела времена за будуће генерације", закључио је Мандић.

Ново руско тајно оружје погледајте ОВДЕ.

Извор: РТС

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Правда

Најновије вести - Ратни извештаји

Urbancube