Pročitajte još:Dinar opet gubi vrednost, evro skočio na 119,5 dinara!Putin upozorio na krah svetske ekonomije"Što se tiče postojećih 12 ruskih vozova, oni su puni putnika, jedino imamo problem što lokalne samouprave (Kruševac, Kraljevo, Vršac...) traže da se poveća broj tih voza, ali mi trenutno nismo u mogućnosti", naveo je Teofilović. On je kazao da će Železnice Srbije tek razmotriti na kojim će novim relacijama uvesti ruske vozove, ali da će se sigurno koristiti na relaciji Požarevac - Zaječar. Voz je dvodelan i ima 120 mesta za sedenje i 126 za stajanje, a može da se kreće brzinom od 120 km na sat. Opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, prema međunarodnim standardima. Teofilović je potpisao ugovor sa generalnim direktorom kompanije ruskih železnica "RŽD Internacional" Sergejom Pavlovom, u okviru posete Putina Srbiji i svečanog obeležavanja 70 godina od oslobođenja Beograda u Dugom svetskom ratu i 100 godina od početka Prvog svetskog rata. Ugovoren remont pruga na Koridoru 10, radovi za mesec i po Srpske i ruske železnice potpisale su, tokom boravka ruskog predsednika Vladimira Putina Beogradu u četvrtak, "aneks 2" ugovora za realizaciju ruskog kredita i to za rekonstrukciju tri deonice pruga na Koridoru 10, na severu Srbije, a direktor Direkcije za infrastrukturu "Železnica Srbije" Goran Maksić najavio je da bi radovi mogli da počnu već za mesec i po dana. Ukupna dužina pruga koje će biti rekonstruisane je oko 65,7 km. Reč je o deonicama Ruma-Golubinci (17,9 km), Sopot Kosmajski-Kovačevac (18,4) i Mala Krsna - Velika Plana (29,4) na severnom kraku Koridora 10, a vrednost radova je 48,7 miliona evra. Na tim prugama će biti vraćene projektovane brzine vozova od 120 km na sat, dok se sada vozovi na njima kreću svega između 30 i 50 km na sat, izjavio je Maksić Tanjugu. "Taj čuveni aneks 2.1 je, nakon dužih pregovora i dešavanja u železnicama, potpisan juče za rekonstrukciju tri severne deonice na Koridoru 10, od ukupno šest predviđenih deonica", naveo je Maksić. Predsednik Ruskih državnih železnica Vladimir Jakunjin je u septembru tražio od vlade da ubrza potpisivanja "aneksa 2" ugovora, nakon čega su smenjena dvojica izvršnih direktora u "Železnicama Srbije" zbog kočenja ruskog kredita. Maksić kaže da je konačno ugovoren posao koji obuhvata izvođenje građevinskih i elektrotehničkih radova i nabavku jednog dela materijala. "Građevinski materijal za izvođenje radova nabavljen je iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i vrednost tog materijala iznosi oko 18,5 miliona dolara, tako da je ukupna vrednost investicije oko 67 miliona dolara". Kako je rekao, planirano je da, nakon potrebnih procedura u ministarstvima finansija dve zemlje, železnice započnu pripreme za izvođenje radova. "Rok izvođenja radova za prvu deonice je 205 dana, ali imamo obećanje ruske strane da će zbog primene najsavremenije tehnologije ti rokovi biti prepolovljeni. Očekujemo da radovi počnu na prvoj deonici za mesec i po do dva meseca", kazao je Maksić. Prema njegovim rečima, prve dve deonice, Ruma-Golubinci i Sopot Kosmajski-Kovačevac, trebalo bi da počnu da se grade do kraja ove godine i uz skraćenje rokova biće završene tokom naredne godine. Komentarišući probleme koji su kočili potpisivanje "aneksa 2", Maksić ističe da su oni prevaziđeni tako što su "Železnice Srbije" prihvatile zahtev ruske strane da se uzmu u obzir njihovi troškovi transporta u okviru relizacije projekta. Reč je o tri deonice Koridora 10 na kojima već postoji drugi kolosek. Maksić je potpisao juče ugovor sa generalnim direktorom kompanije Ruskih železnica "RŽD Internacional",Sergejom Pavlovom, u okviru posete predsednika Rusije Vladimira Putina Srbiji povodom svečanog obeležavanja 70 godina od oslobođenja Beograda u Dugom svetskom ratu i 100 godina od početka Prvog svetskog rata. Izvor: Tanjug
Kad ruski ekonomista pročita Nikolaja Srpskog: Evropsko propadanje je davno predskazano
Vrhu Zapada je do mozga došla prosta mudrost: "Kada je ptica živa, ona jede insekte, ali k...