Petar Davidov: Kada može da se viče slobodno
Prošle nedelje je, u Moskvi, završen međunarodni fudbalski turnir „Bratski kup“, na kome su...
Indiji je ova luka potrebna zbog razvoja trgovine s Avganistanom. Izvoz u ovu zemlju preko Pakistana je za nju zatvoren, iako Islambad dozvoljava tranzit avganistanskog tereta u Indiju. Bilo kako bilo, učestvovanje Indije u izgradnji, u suštini nove luke, zasad se odvija polako. Glavnu teškoću predstavljaju sankcije prema Iranu. Sadašnja aktivizacija NJu Delhija u ovom pravcu nije vezana samo za njihovo delimično ukidanje.
Kina se agresivno dogovara sa zemljama u basenu Indijskog okeana o jačanju svog prisustva u regionu. Između ostalog, predsednik KNR Si Đinping je u septembru u toku državne posete Maldivima i Šri-Lanki lobirao nove velike projekte za učestvovanje kineskih kompanija u modernizaciji tamošnjih luka. NJihova operativna delatnost će praktično u potpunosti preći pod kontrolu Kine nakon što projekti budu realizovani.
Pojačano interesovanje Indije za iranski Čahbehar mnogi stručnjaci povezuju i s tim što Kina forsira uređenje luke Gvadar u Pakistanu. Ni Indija, ni Kina nemaju vojno-pomorske baze u inostranstvu. Međutim, nije isključeno da će zajedno s trgovačkim brodovima i tankerima i u jednoj i u drugoj luci biti organizovana mesta za parkiranje brodova – i Indije, i Kine.
Suparništvo zarad kontrole morskih puteva u regionu će se zaoštriti, smatra rukovodilac Centra za indijska istraživanja Tatjana Šaumjan. Pritom Iran u ovom slučaju igra svoju igru:
Svi oni koji se nalaze u Indijskom okeanu će u svakom slučaju igrati između Kine i Indije koja pojačava aktivnosti u Indijskom okeanu. Kina tamo izuzetno aktivno učvršćuje svoje prisustvo. Između ostalog, zahvaljujući pravu na upravljanje pakistanskom lukom Gvadar. Tako da se modernizacija luke Čahbehar u potpunosti uklapa u strategiju Indije za jačanje pozicija vezanih za kontrolu komunikacija i obezbeđenje isporuka nafte iz Irana i drugih zemalja. Iranci će igrati za sebe. Iran će takođe imati koristi ako se novac bude ulagao u modernizaciju jedne od njegovih luka.
Pročitajte još:Ferguson: Policajac ubio novog crnca tinejdžera, jer je hodao kolovozom!Dik Čejni podržava torturu zarobljenika od strane SAD
Indija je pre godinu dana izdvojila 100 miliona dolara za put dužine 200 kilometara koji vodi od luke Čahbehark do granice s Avganistanom. Kina, sa svoje strane, namerava da intenzivira pregovore o izgradnji železnice koja će povezati najveće nalazište bakra u Avganistanu – Ajnak, koje se nalazi pod njenom kontrolom, i luku Gvadar. Projekat treba da se razmatra u Pekingu u toku posete Kini novog predsednika Avganistana Ašfraa Ganija Ahmadzaja.
Konkurencija Kine i Indije, kako za tržište Avganistana, tako i za jačanje uticaja u basenu Indijskog okeana postaje sve oštrija.
Izvor: Glas RusijeDonacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
Prošle nedelje je, u Moskvi, završen međunarodni fudbalski turnir „Bratski kup“, na kome su...
Pravo na pravdu – Ima li pravde – Nepravdom protiv pravde
Američka, „duboka država“ u Evropi, pod nazivom NATO, u središtu svoje moći, obilježila je ...
Prijatelji iz Srbije se već treću godinu šale: „Piši ne ‘ruska izolacija’, nego ‘samoizolac...
Nekad su Jevreji i Rusi bili crna mrlja – u tom tračku za Zapad. Jer na boljševizam se tako ...