Najnovije

Počelo testiranje "arktičkog helikoptera" u Rusiji

Kompanija „Helikopteri Rusije“ koja ulazi u sastav „Rosteha“ saopštila je da je počela pilotsko testiranje novog vojno-transportnog helikoptera MI–8AMTŠ–VA koji je izgrađen specijalno za korišćenje u arktičkim uslovima.

Očekujte modifikaciju helikoptera MI-8 AMTŠ-V (Foto: Jutjub)

Očekujte modifikaciju helikoptera MI-8 AMTŠ-V (Foto: Jutjub)

„Tokom testiranja biće izvršene provere da li karakteristike helikoptera odgovaraju tehničkim zadacima naručioca — Ministarstva odbrane Rusije“, pojasnili su predstavnici holdinga. Šef „Helikoptera Rusije“ Aleksandar Mihejev pojasnio je da je novi arktički helikopter „namenjen za transportno-desantno obezbeđivanje akcija arktičkih jedinica, podršku njihovih akcija iz vazduha, osmatranje zadatih zona odgovornosti, izviđačko-spasilačku zaštitu posade za vreme nesreća i putnika letačkih aparata i brodova na Severnom morskom putu“. Prema rečima predstavnika holdinga za izgradnju helikoptera, Mi-8AMTŠ-VA je ojačan gasnim motorom „klimov“ VK-2500-03 ruske proizvodnje sa povećanom snagom i automatskim sistemom kontrole, snažnijim agregatom TA-14, povećanom transmisijom i poboljšanom avionikom. „Snažni motori i ojačana transmisija obezbeđuju bolju dinamiku i manevarske sposobnosti helikoptera, kao i bezbedno sletanje i uzletanje helikoptera sa maksimalnom uzletnom masom pri otkazivanju jednog motora“, saopštili su u „Helikopterima Rusije“. Oklop helikoptera se sastoje od specijalnog pokrivača za zaštitu od snega u uslovima niskih temperatura, bolju termoizolaciju kabine, kao i od inercionog navigacionog sistema BINS-SP-1, koji omogućava da se odrede koordinate helikoptera prilikom nestanka satelitskog signala, i od sistema AZN-V „puljsar“ za pronalaženje drugih brodova u uslovima slabe vidljivosti. Osim toga, Mi-8AMTŠ-VA je ojačan novim pilotskom navigacionom opremom — digitalnim autopilotom PKV-8 za bolje upravljanje, sistemom SSKMM za određivanje lokacije i RPA-500 za potragu za ljudima i tehnikom koji su u nevolji. „Helikopter je sačuvao sve prednosti baznog modela: dva kompleksa palubnog višenamenskog sistema (BMS-navigator) za rad sa satelitskim signalima GPS i GLONASS, digitalni navigacioni sistem CNS-02, kompleks radio-telekomunikacione opreme koji obezbeđuje podršku radio-signala u širokom dijapazonu od 2 do 400 megaherca“, izjavili su predstavnici holdinga. Prema njihovim rečima, na osnovu vojno-transportne verzije planirano je stvaranje komercijalne varijante helikoptera koji se može koristiti za potrebe polarnih ekspedicija i naftnih korporacija.

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA