MISTERIJA: Telefoni putnika nestalog aviona i dalje zvone!
Čak 19 porodica potpisalo je izjavu u kojoj tvrde da su uspeli da pozovu svoje najmilije, ali nisu dobili nikakav odgovor. Neki od putnika su čak bili onlajn na kineskoj društvenoj mreži "Ku Ku" (QQ).) Potraga za nestalim malezijskim avionom ušla je danas u četvrti dan, dok među bezbednosnim zvaničnicima u Evropi, SAD-u i Aziji raste skepticizam da je letilica bila meta terorističkog napada. Malezijska vojska veruje da je radarom danas ušla u trag nestalom avionu kompanije Malezijan Erlajns iznad Moreuza Malaka, koji je nedaleko odatle poslednji put imao kontakt sa civilnom kontrolom leta, pre nego što mu se pre četiri dana izgubio svaki trag, rekao je izvor iz Vojske. - Avion je promenio kurs posle Kota Baru i spustio se na manju visinu. Uspeo je da uđe u Moreuz Malaka - naveo je malezijski vojni zvaničnik. koji je zadužen za informisanje o istrazi, prenela je agencija Rojters. Sveobuhvatna potraga u koju je uključeno 40-ak brodova mornarica 10 zemalja, desetina vojnih aviona, helikoptera, obalska straža, privatna plovila i 10 kineskih satelita visoke rezolucije, za sada, nisu uspeli da uđu u trag boingu 777-200ER koji je nestao s radara oko sat vremena po poletanju u subotu ujutru na letu od Kuala Lumpura do Pekinga. - Nastavljamo da pomažemo malezijskoj vladi u potrazi i spasilačkoj operaciji u vezi sa nestankom aviona - rekao je portparol Pentagona, pukovnik Stiven Voren. Ranije su SAD angažovale u operaciji potrage razarač "Pinkni" i vojni avion "Orion". Prema Vorenovim rečima, posada "Pinknija" je istražila pronađene ostatke u zoni potrage i zaključila da one ne pripadaju nestalom avionu. U operaciji su angažovana i dva helikoptera "Sihok" koji su opremljeni aparatima infracrvenog zračenja za potragu u noćnim uslovima, preneo je AFP. Predstavnik Pentagona je rekao da posade američkih razarača rade u bliskoj koordinaciji sa vojnim brodovima Malezije, Kine i Singapura. Veza sa avionom izgubljena je dva sata posle poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i tada se nalazio nad Južnim Kineskim morema na udaljenosti od 120 morskih milja od grada Kota-Baru. Prema preliminarnim podacima u njemu su bili 154 državljanina Kine, 38 Malezije, pet Indije, po sedam Indonezije i Australije, četiri iz SAD, tri iz Francuske, po dva iz Novog Zelanda, Kanade i Ukrajine, po jedan i Rusije i Holandije. Američka vlada uputila je preko vikenda tim istražitelja i eksperata Federalnog istraznog biroa (FBI) i službe za saobraćajnu bezbednost da pomogne u istrazi. Rojters izveštava, pozivajući se na izvore iz američke i evropskih vlada, da su istražioci u Maleziji sumnjičavi prema verziji da je letelica bila meta napada, iako specijalne službe nisu odbacile takvu mogućnost. Malezijske vlasti su ukazale da dokazi do sada nisu dovoljno snažni da bi se podržala verzija o napadu, i da je "očigledan pad" aviona mogao da bude uzrokovan mehaničkim ili problemima pilota. - Nema dokaza koji nagoveštava teroristički akt - rekao je evropski bezbednosni izvor, dodajući da, istovremeno, nema ni objašnjenja šta se dogodilo ni gde je avion, navodi britanska agencija. Nestanak malezijskog aviona sa 227 putnika i 12 članova posade verovatno nije posledica terorističkog napada, saopštio je Interpol, nakon što je obelodanjeno da su dvojica putnika u njemu koristila ukradene pasoše zemalja EU. - Što nam više informacija pristiže, to smo skloniji da zaključimo da to nije bio teroristički incident - ističe Ronald Nobl, šef Interpola, a prenosi AFP. Ova agencija je danas objavila slike dvojice Iranaca, koji su se na let nestalog malezijskog aviona za Peking ukrcali sa ukedenim pasošima. ) Ronald Nobl je izjavio kako su dvojica Iranaca, jedan star 19, a drugi 29 godina, u Kuala Lumpur doputovali koristeći pasoše svoje zemlje, a onda su ih tu očigledno zamenili ukradenim austrijskim, odnosno italijanskim. Kako se saznaje, dvojica Iranaca su planirala da potraže azil u Nemačkoj. Eksperti kažu da to predstavlja narušavanje bezbednosti, ali da je to relativno uobičajeno u regionu koji se smatra stecištem ilegalnih migranata. Malezijska vojska je danas objavila kako veruje da je radarom ušla u trag nestalom avionu kompanije Malezijan Erlajns iznad Moreuza Malaka, koji je nedaleko odatle poslednji put imao kontakt sa civilnom kontrolom leta pre nego što mu se pre četiri dana izgubio svaki trag. Kineski državni mediji javljaju da je Kina odobrila 10 satelita visoke rezolucije, koji su kontrolisani od strane Satelitskog kontrolnog centra Sian u severnoj Kini, da se koriste za navigaciju, praćenje vremenskih uslova, saobraćaja i drugih aspekata potrage aviona u kome su dve trećine putnika bili Kinezi. - Do sada, sa svim našim naporima, ima vrlo malo nade za bilo kakve dobre vesti o avionu - rekao je čelnik vijetnamske ekipe za potragu i spasavanje Fam Kjuj Tieu, s čim se slaže istraga i obaveštajni izvori koji navode da je sudbina aviona kompanije Malezijan Erlajns na letu MH370 i dalje obavijena misterijom, prenosi agencija Rojters. Pretraga je danas proširena na šire područje Tajlandskog zaliva i Južnog kineskog mora, gde je avion izgubio radio vezu i nestao sa ekrana radara. Potraga za nestalim avionom sa 239 putnika i članova posade sprovodi se i na zapadnoj obali Malezije, severozapadno sve do Andamanskog mora, zasnovano na teoriji da je avion možda neko vreme leteo, pošto je odstupio od svoje putanje. Dva muškarca koji su se, očigledno, ukrcala u avion sa ukradenim pasošima i muškarac koji je kupio karte, ostali su jedini fokus istrage, navodi američka televizijska mreža CNN. Do sada, istraga nije navela ko su ti ljudi niti zašto su bili na letu, mada američki FBI vodi svoju nezavisnu pretragu baze podataka pošto su juče preuzeli od Malezijaca. CNN navodi reči jednog američkog obaveštajnog zvaničnik koje je primetio da su okolnosti oko korišćenja ukradenih pasoša slede obrazac sličan trgovini ljudima i verovatno nemaju bilo kakve veze sa nestankom aviona. Izvor: Tanjug, Beta
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Slobodan Reljić: Kako se dobija rat protiv društvenih mreža
Istraživanja pokazuju da maloletnici koji provode više od tri sata dnevno na društvenim mre...
SIRIJA POSLE ASADA: Nova nada ili irački i libijski scenario!?
Zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i njegov tim ignorišu izraelsku agresiju?
Verovatno samo lenji sebi nisu postavili pitanje: zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i ...
Slobodan Antonić: Da nas sitno ne samelju
Blokaderi, onda i danas, u personalnom smislu nisu isti, ali u strukturalnom jesu. Većina ...