Malezijski avion poput borbenog: U niskom letu izbegavao radare!
Istražioci veruju da je avion leteo komercijalnom rutom, te nije izazvao sumnje radara zemalja nad kojim je obletao. Ovu tehnika, niskog letenja da bi se izbeglo otkrivanje, inače koriste borbeni avioni. Kopilot aviona pri poslednjem javljanju nije ni na koji način pokazao da nešto nije u redu. - U redu, laku noć - bile su poslednje reči upućene kontrolnom tornju. Šef kompanije "Malezija erlajnz" Ahmad DŽauhari Jahja kaže da komunikacioni sistem u malezijskom avionu mogao je da bude isključen pre ili posle posljednjeg verbalnog kontakta sa posadom letelice, naverovatnije kopilotom. - Ne znamo kada je sistem komunikacije ACARS isključen, znamo samo za poslednju transmisiju - rekao je Jahja novinarima. Sumnje u otmicu ili neki oblik sabotaže pojačane su danas nakon što su neki zvaničnici rekli da je posljednja radio-poruka usledila nakon što je neko počeo da isključuje sistem komunikacije - jedan od automatskih sistema praćenja aviona. Prema procenama MH 370 je prošao preko još dve države osim Malezije, ali nije jasno preko koje. Ovako nisko letenje tako velikog aviona, poput Boinga 777, je izuzetno opasno, pošto izaziva ogroman pritisak na letelicu. Avion je verovatno bio izložen tolikim pritiskom da je čak i putnicima bilo muka. Izvor za Strejt tajms je rekao da onaj koji je upravljao avionom je morao da bude izuzetno vešt da izvede ovakav manevar. Broj zemalja koje traže ostatke aviona je porastao na 22, a polje pretrage je od Kazahstana i Turkemenistana do severnoh Tajlanda. Kazahtan odbacio tvrdnje da je avion bio u njihovom vazdušnom prostoru Kazahstan je danas saopštio da nije detektovao "nedozvoljenu upotrebu" svog vazdušnog prostora 8. marta, što znači da nestali malezijski avion verovatno nije skrenut duž severne rute prema Tajlandu. Avion kompanije "Malezija erlajnz" mogao je hipotetički da uđe u vazdušni prostor centralne Azije, ali bi bio detektovan, saopštio je Odbor kazahstanske civilne avijacije. "Laku noć" rekao kopilot, ne pilot Poslednje reči iz malezijskog aviona koji je nestao pre 10 dana, uputio je kopilot, a ne pilot kao što je ranije saopšteno, izjavio je danas generalni direktor "Malezija erlajnsa" Ahmed Jauhari Jahja. "Rezultati prvih istraga pokazuju da je poslednje reči izgovorio kopilot", rekao je on na konferenciji za novinare, prenele su agencije. Izvor: Strejt tajms, Gardijan
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Kad ruski ekonomista pročita Nikolaja Srpskog: Evropsko propadanje je davno predskazano
Vrhu Zapada je do mozga došla prosta mudrost: "Kada je ptica živa, ona jede insekte, ali k...
NEBOJŠA KRSTIĆ NAM SE VRATIO: Povodom knjige "U znaku neba i krsta"
Piše: Vladimir Dimitrijević
Nebojša Jevrić: Moler
Na zidu Parohijskog doma, uvek punog, dao je da se nacrta Ajfelova kula sa minaretom i hodž...
Slobodan Antonić: Uspon i pad srpskog bajdenizma
Na kraju je usledio težak poraz vašingtonske močvare na izborima 2024. godine. "Građanska ...