Đermanović: Politički subjekti da budu aktivniji na društvenim mrežama
Direktorka agencije "Pepper Premium Solutions"" Dragana Đermanović, koja je sa saradnicima analizirala kvalitet internet komunikacije DS, LDP, SPS, DS S i SNS, istakla je da sve političke organizacije u Srbiji koriste društvene mreže, ali da retko koja građane uključuje u proces odlučivanja i sa njima ima dvosmernu komunikaciju. "Upravo je to ono što društvene mreže razlikuje od tradicionalnih medija - taj proces u kojem svako ima glas, ali ne glas na dan izbora, već glas tokom predizbornog i postizbornog procesa", izjavila je Đermanović za Tanjug na predstavljanju rezultata istraživanja "PROceni WEB" u Ustanovi kulture "Parobrod" u Beogradu. Prema njenim rečima, političke stranke moraju da razumeju da ljudi koji koriste Internet i društvene mreže žele da se čuje njihov glas i da budu uključeni u proces donošenja odluka. "Ako zatvorite svoj zid na fejsbuku, onda ne morate da imate fejsbuk nalog. Ako niste spremni da debatujete o svojim odlukama sa ljudima, onda uopšte nije bitno da li imate svoj Internet sajt. Stvar je u promeni načina razmišljanja - koristiti nove medije na stari način ne donosi nikakve rezultate. To je opšta poruka rezultata izbora i frekfentnosti razgovora o Internetu za vreme same izborne kampanje", poručila je Đermanović. Istraživanje je pokazalo, kako je objasnila, da su Demokratska stranka i Liberalno demokratska partija pokazala najveći kvalitet nastupa na Internetu, dok su najmanje kvalitetan imale Socijalistička partija Srbije i Demokratska stranka Srbije. "Pored DS i LDP izdvojio se i pokret Saše Radulovića (Dosta je bilo) i (radio-voditelj) Igor Brakus. To su liste koje su napravile čitav pokret i organizaciju, i finiširale čitavu priču upravo zahvaljujući Internetu. To je inovacija na političkoj sceni i biće interesantno posmatrati kako će taj politički aktivizam, pokrenut na Internetu, dalje da se razvija", rekla je Đermanović. Direktorka agencije "Pepper Premium Solutions"" podvukla je i da stranke ne smeju da pokušavaju da ugase mišljenje onih s kojim se ne slažu, poput uklanjanja pojedinih video-klipova na Jutjubu, jer će korisnici Interneta to uvek otkriti i pobuniti se protiv toga. Naprotiv, ukazala je Đermanović, otvaranje stranaka drugačijem mišljenju i jeste svrha komunikacije na Internetu. "Mišljenje korisnika neće uvek biti pozitivno, ali to i nije poenta. Poenta je da čujete šta stvarno ljudi misle, šta im je bitno i da u skladu s tim ispravite svoj program. Na kraju od toga ćemo zaista benefit imati i mi i političke stranke", ocenila je Đermanović. Ona se osvrnula i na diskrepancu između činjenice u izveštaju po kojem su DS i LDP imale najkvalitetniju komunikaciju na Internetu, i izbornih rezultata koje su te dve stranke ostvarila. "Moramo razumeti ko koristi Internet. Nije ista ciljna grupa u tradicionalnim i novim medijima. I u tom spektru treba posmatrati i efekte i samu komunikaciju", zaključila je Đermanović. Prema rezultatima istraživanja, sve stranke imaju profil na fejsbuku i koriste ga samo da bi "istovarile svoj sadržaj korisniku", a ne i da sa njima komuniciraju. Na Tviteru, kako je ukazano u izveštaju, najbolje se snašla Srpska napredna stranka, koja je po osnovu istraživanja dobila najvišu ocenu, s obzirom da je više od 40 odsto objavljenih poruka odgovor na upite korisnika te društvene mreže. Najbolje ocenjeni političari na Tviteru su Gordana Čomić iz Demokratske stranke i Bojan Đurić iz Liberalno demokratske partije, navela je Đermanović, objašnjavajući da su oni bili aktivniji od svojih kolega, uvek delili korisnicima vredne informacije, kao i da nisu ostavljali poruke "samo kada im zatreba pažnja, poput većine drugih". Zabrinjavajuće je, kako je ocenila Đermanović, podatak da sve stranke, osim DS i LDP, koriste samo fejsbuk, Tviter i Jutjub, navodeći primer dobre prakse senatora američke države Virdžinija Marka Varnera, koji je na mreži Skribd (Scribd) objavio više od 300 dokumenata o kojima je diskutovao sa korisnicima te mreže. Izvor: Tanjug
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Slobodan Reljić: Kako se dobija rat protiv društvenih mreža
Istraživanja pokazuju da maloletnici koji provode više od tri sata dnevno na društvenim mre...
SIRIJA POSLE ASADA: Nova nada ili irački i libijski scenario!?
Zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i njegov tim ignorišu izraelsku agresiju?
Verovatno samo lenji sebi nisu postavili pitanje: zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i ...
Slobodan Antonić: Da nas sitno ne samelju
Blokaderi, onda i danas, u personalnom smislu nisu isti, ali u strukturalnom jesu. Većina ...