Srbija puna potencijala za rečni turizam koji nema ko da iskoristi
Istaknuto je da Dunav, Sava i Tisa imaju međunarodni režim plovidbe, delimično su plovne još dve reke - Velika Morava i Tamiš, a plovidba je moguća i na pojedinim jezerima. Pored kružnih putovanja brodom, moguća je individualna plovidba vlasnika brodova na rekama i jezerima, kao i iznajmljivanje brodova i jedrilica. Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Zoran Radmilović naveo je da za Srbiju predstavlja problem nedostatak finansijskih sredstava, ali da je ipak loša organizacija u upravljanju najveća prepreka u oživljavanju i održavanju plovnih puteva. Neophodna je edukacija stanovništva u priobalju i podizanje ekološke svesti, kazao je on, pohvalivši pokušaj oživljavanja Tamiša. On je dodao da se mora shvatiti da je korišćenje voda višenamenska oblast, koja nije vezana samo za nautiku i turizam, već i za poljoprivredu, transport i industriju. Predsednik Udruženja nautičara "Dunavski propeler Krsta Pašković predočio je da mora da postoji bolja i direktnija veza lokalnih samouprava sa nadležnim institucijama i ministarstvima, kako bi se programi lakše realizovali. Predstavnik Grupacije za nautiku i turizam Privredne komore Srbije Đorđe Radovanović je istakao da ne postoji podrška nadležnih insitutucija, već samo spoticanja na svakom koraku i borba sa sporednim stvarima. On je naveo da ni sami nautičari nisu dovoljno informisani o situaciji na rekama dalje od svoje obale i istakao neophodnost promocije svega što može da se vidi i doživi na rekama. LJudi koji odlučuju za nautički turizam nisu dovoljno edukovani i već 20 godina traje borba bez rezultata. Učesnici skupa su ukazali na nepostojanje marina i benzinskih pumpi na vodi, na neadekvatne uslove za pristajanje i boravak u mnogim mestima, ali da je i pored toga najjači utisak učesnika prošlogodišnjih regata bio gostiprimstvo i ljubaznost domaćina i njihov trud da što bolje predstave znamenitosti svojih mesta. Do drastičnog pada broja nautičara i registrovanih plovila došlo je i zbog odnosa Ministarstva za saobraćaj i vode prema nautičkom turizmu. Zakon o oporezivanju plovila iz 2009. godine nije adekvatan namet za nautičare, jer sezona traje tri-četiri meseca, a novčani nameti se plaćaju čitave godine. Zbog toga je u poslednjih pet godina alarmantno smanjenjen broj registrovanih plovila za 70 odsto. Više puta predlagano je ukidanje poreza, ali je on samo prekomponovan i smanjen za najskuplja plovila. Izvor: Tanjug
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Slobodan Reljić: Kako se dobija rat protiv društvenih mreža
Istraživanja pokazuju da maloletnici koji provode više od tri sata dnevno na društvenim mre...
SIRIJA POSLE ASADA: Nova nada ili irački i libijski scenario!?
Zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i njegov tim ignorišu izraelsku agresiju?
Verovatno samo lenji sebi nisu postavili pitanje: zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i ...
Slobodan Antonić: Da nas sitno ne samelju
Blokaderi, onda i danas, u personalnom smislu nisu isti, ali u strukturalnom jesu. Većina ...