Evo i rezultata jedne od analiza, a biće ih najverovatnije još!
Fejsbuk je tokom nedelju dana, na engleskom govornom području, prateći reakciju skoro 700.000 korisnika, merio uticaj emocija na ponašanje korisnika koji su te emocije "dobijali" preko News Feeda . Korisnici koji su učestvovali u istraživanju nisu o tome obavešteni i nisu znali da su njihove reakcije bile direktno praćene tokom nekoliko nedelja. Kako stoji u saopštenju The Next Web portala, Fejsbuk je pomenuti broj korisnika podelio u dve grupe. U jednoj su bili oni kojima su plasirane uglavnom vesele i pozitivne vesti i obaveštenja onih koje su pratili, dok su drugoj grupi plasirane uglavnom pesimistične i objave sa lošim sadržajem. Na kraju istraživanja Fejsbuk je obradio rezultate koji su pokazali da su korisnici u narednim danima na toj društvenoj mreži izražavali stavove u skladu sa sadržajima koji su im plasirani u prethodnom periodu - prva grupa je imala pozitivnije misli i objave, dok je druga bila manje raspoložena i postovi su bili pesimistični. Fejsbuk tvrdi da je ovo prvo takvo istraživanje koje je dokazalo da i samo tekstualni sadržaj može da dovede do snažne promene emocija i ponašanja, kao i to da su statusi i tekstualne objave na društvenim mrežama "zarazne", odnosno da mogu u potpunosti da transformišu emocionalnu "sliku" korisnika. Fejsbuk po svojim "pravilima igre" omogućava sebi da sprovodi tajna psihološka testiranja svojih korisnika, ali mnogi ovako nešto povezuju sa zloupotrebom društvenih mreža. Fejsbuk ne najavljuje nova istraživanja, ali kako ih može vršiti bez prethodnog obaveštavanja korisnika - ko nam garantuje da i sada ne sprovode neko? Izvor: Mondo
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.