Najnovije

NESLAVAN REKORD: Dve godine kasnije, most na Adi i dalje nije gotov!

Sedam metara pilona na Mostu na Adi nedostaje i posle dve godine od prvog bezuspešnog pokušaja da vrh postavi Helikopterska jedinica Vojske Srbije. Nadležni ne odustaju od ovog poduhvata, ali i ne žure da stave kupu kako bi zasada najveći beogradski simbol dobio konačan izgled.
Saobraćajnica preko Ade ciganlije još nije završena, 200 metara visok pilon nikako da dobije kupolu. Zbog jakih naleta vetra helikopter nije

Saobraćajnica preko Ade ciganlije još nije završena, 200 metara visok pilon nikako da dobije kupolu. Zbog jakih naleta vetra helikopter nije uspeo da ga postavi u maju 2012. Foto: Beograd.rs

- U toku je ispitivanje tehničkih i organizacionih uslova pod kojima će vrh pilona da bude postavljen - kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. - Pažljivo planiramo ove aktivnosti i nema određenog roka za obavljanje posla, s obzirom na to da ovaj element nije konstruktivni deo mosta, već predstavlja arhitektonski oblikovan vrh. Kada su srpski piloti prvi put podigli helikopter sa namerom da obave „operaciju“ montiranja špica, omeo ih je jak vetar, zbog kojeg ni radnici unutar pilona nisu mogli bezbedno da prihvate konstrukciju. Helikopter se spustio na zemlju zajedno sa vrhom. Još tada je najavljeno da će podizanje završne konstrukcije biti ponovo organizovano narednih dana, čim to budu dozvolili vremenski uslovi. Iako je od tada sigurno bilo lepih dana, očigledno da se nije našlo vremena za ovaj poduhvat.
Pročitajte još:Pronađen leš kod Pančevačkog mostaŽena Vlade Divca demantovala da je ona ubica sa Brankovog mostaBG: Zašto samoubice najčešće biraju Brankov most?
Inače, pilon Mosta na Adi dug je 200 metara. Postavljanjem čeličnog dela od ukupno 25 metara, pre tri godine je kompletiran. Treći i poslednji segment, od 9,5 metara, ugrađen je septembra 2011. i on u prečniku na vrhu ima samo metar i po. Međutim, nedostaje još jedna „tačka“ na 200. metru iznad Save, kako bi ova građevina u potpunosti zadovoljila planirano arhitektonsko rešenje. Nedostajući vrh je kupastog oblika, dužine sedam metara i napravljen je od nerđajućeg čelika. Čine ga osam cevi međusobno povezanih prstenovima na svakom metru. Element ima zaštićene servisne merdevine, a planirano je da ih koriste majstori prilikom održavanja elektroopreme na vrhu. Pilon koji pomoću kosih zatega nosi čitav Most na Adi, postavljen je na monolitnom temelju, u koji je, na dubini od preko 30 metara, pobijeno 113 betonskih šipova. Za njegovu izradu utrošeno je oko 1.300 tona armature i 16.370 kubnih metara betona. Na Mostu na Adi je preostalo da se, po sredini, postave šine koje će u početku koristiti tramvaji, a jednoga dana i - metro. Prvobitno je bilo planirano da ova faza bude gotova 2015. godine, ali će ona u najboljem slučaju tada početi! Izvor: Novosti

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA