Pročitajte još:„Turska sprovodi ekspanziju na Balkan“!Nestao muškarac na svom radnom mestu!Interpretacijom ovog fenomena postavlja se pitanje kriterijuma stručnog vrednovanja dizajna za turbo-folk. U sivoj zoni između "dobrog" i "lošeg" otvorio se vakuum koji je zbog svoje estetike i simbolike mogao da podrazumeva bilo koje sadržaje i da ih učini, ne samo društveno prihvatljivim, nego i poželjnim. Taj vakuum, sa istim intezitetom, postoji i danas i u velikoj meri određuju naše živote. Izložbu “(Est)etika naconalizma - dizajn za turbo folk”, Beograđani će biti u prilici da pogledaju sve do 3. septembra, nakon čega će se postavka preseliti u Skoplje. Bojan Krištofić (rođen 1987. godine u Zagrebu, Hrvatska) deluje kao nezavisni publicista i kritičar u oblasti dizajna, umetnosti i vizuelne kulture i kao ilustrator i dizajner. Redovno piše za specijalizovane regionalne publikacije i portale, a neki od njegovih tekstova prevedeni su i na engleski. Član je uredništva portala Dizajn.hr, web stranice Hrvatskog dizajnerskog društva, Zareza, dvonedeljnika za kulturna i društvena zbivanja, gđe je sezone 2013/14. bio urednik rubrike Vizuelna kultura. Ilustracije je ranije objavljivao u Zarezu i hrvatskom izdanju časopisa Le Monde Diplomatique i u različitim fanzinima, a kao dizajner sarađuje s klijentima iz kulturne i tržišne sfere. Za svoj dizajnerski i kritičarski rad je više puta nagrađivan. Izlagao je na nekoliko grupnih izložbi, a (Est)etika nacionalizma prvi mu je autorski kustoski projekat.
Ceca, Severina, Dragana Mirković, Karleuša... na izložbi!
Izložba će biti otvorena u sredu, 27. avgusta, u galeriji Mikser House-a. Kako je saopšteno iz Miksera, istraživački projekat Bojana Krištofića “(Est)etika nacionalizma - Dizajn za turbo-folk” nastoji da pruži celovit uvid u folk subkulturu sa naglaskom na muzički izraz koji je bio karakterističan za srpski društveni kontekst 90-tih godina i otkrije njene korene, još od začetaka "novokomponovane" narodne muzike u bivšoj Jugoslaviji 50-tih i 60-tih godina. Izložba prati hronologiju razvoja dizajna za turbo folk i komparativno ga prikazuje na području regiona, pri čemu je poseban akcenat stavljen na nekoliko izvođača, koji su u istoj meri i svojom muzikom i vizuelnim identitetom doprineli definisanju turbo folka, kao što su na primer Svetlana Ceca Ražnatović, Severina, Indira Radić, Mile Kitić, Kolonia (kao arhetipska regionalna "dens" grupa), Dragana Mirković, Jelena Karleuša, pa u izvesnoj meri i Dino Merlin. Budući da je dizajn decenijama bio važan element socijalističke kulture on je odigrao ulogu mosta između "elitne" i "masovne", odnosno "popularne" kulture 80-tih godina i vlastima postao pogodan alat za uspostavljanje ideoloških obrazaca.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Slobodan Reljić: Kako se dobija rat protiv društvenih mreža
Istraživanja pokazuju da maloletnici koji provode više od tri sata dnevno na društvenim mre...
SIRIJA POSLE ASADA: Nova nada ili irački i libijski scenario!?
Zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i njegov tim ignorišu izraelsku agresiju?
Verovatno samo lenji sebi nisu postavili pitanje: zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i ...
Slobodan Antonić: Da nas sitno ne samelju
Blokaderi, onda i danas, u personalnom smislu nisu isti, ali u strukturalnom jesu. Većina ...