Naplata javnog gradskog prevoza u Beogradu je dramatično loša. Od početka godine prodaja je konstantno opadala, a u avgustu se zaustavila na 156.213 dopuna personalizovanih karata, što je za čak 76.235 manja nego pre osam meseci! U odnosu na avgust prošle godine, broj korisnika mesečne karte smanjio se za više od 30 odsto.
Slična slika je i kada se pogledaju sve dopune, kako personalizovanih tako i nepersonalizovanih karata. Prošlog meseca zabeleženo je tek nešto više od milion dopuna (1.018.945), a u isto vreme 2013. skoro 60 odsto više odnosno 1,6 miliona! Samim time i ostvareni prihodi su drastično smanjeni. Lane je u julu inkasirano po ovom osnovu 736,7 miliona dinara, prošlog meseca 552,4 miliona, odnosno za četvrtinu manje?! Kada se gleda samo ova godina, najdramatičniji je bio maj sa tek 876.129 dopuna, što je za trećinu manje nego u januaru 2014. a skoro trostruko manje nego što je zabeleženo prvog meseca 2012. godine - 2.357.324. Izlaz iz problema nadležni vide u - pojačanoj kontroli. - Veliki pad prodaje karata dovodi u pitanje funkcionisanje celog sistema javnog gradskog prevoza - kažu u gradskoj upravi. - Primećen je veliki broj putnika koji ne kupuju karte za prevoz, a oni koji imaju, ne overavaju ih. Zato se ozbiljno razmišlja o modelima kontrole validiranja karata, angažovanju većeg broja redara i kontrolora koji će zajedno sa komunalnom policijom raditi na uvođenju reda u naplati gradskog prevoza.
Ne propustite:Veći prihodi za Beograd promenom vlasnika „Bus plusa“Zbogom „Bus plusu“Đilasu preti hapšenje zbog Bus-plusa?!
U planu su mnogobrojne mere. - Pokušaćemo da nađemo načine kako bismo vratili gradski prevoz na noge, ali ništa nećemo uvoditi pre 1. septembra. Planiramo da tada počnemo sa primenom nekih kratkoročnih mera kako bismo poboljšali naplatu i da bismo uštedeli, a da ne oštetimo građane - objašnjava Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz. - Suština je u boljoj kontroli i to moramo da obezbedimo. Na tom poslu biće angažovano više komunalnih policajaca, kojima će biti ponuđeno da se samo time bave. Neće se upošljavati dodatni kontrolori niti će se plaćati iz budžeta grada. Mitrović kaže da je, nažalost, u ugovoru sa „Apeksom“ navedeno da ova privatna firma mora da angažuje minimalno 200 kontrolora, oni se toga slepo pridržavaju, a gradu su praktično vezane ruke i nema načina da ih natera da zaposle i plate više radnika.
UGROŽENA BEZBEDNOST - Pad prihoda ugrožava ne samo redovno tehničko održavanje vozila već i obnavljanje voznog parka i celokupne infrastrukture. Dodatne probleme pravi i vandalsko ponašanje pojedinaca koji uništavaju opremu u autobusima i „Beovozu“. Oštećen je i uništen veliki broj validatora i kamera za interni nadzor. Najveći deo sredstava troši se na popravku i osposobljavanje uništene imovine - dodaju u gradskoj upravi.
NIŠTA OD UKIDANJA “BUS PLUSA“ Iako je grad nezadovoljan funkcionisanjem „Bus plus“ sistema, od raskidanja ugovora sa kompanijom „Apeks“, zasada, nema ništa. Ipak, pregovori sa firmom koja je postavila novi sistem naplate i kontrole u javni prevoz još traju. - Teško je raskinuti ugovor, jer bi to izazvalo druge komplikacije - objašnjava Mitrović.Tačnije, koštalo bi milione evra. Izvor: Novosti onlajn