RUMA –Železnice Srbije dobile su danas još 31 savremenu građevinsku mašinu iz Rusije čime je završena isporuka ukupno 103 mašina koje će se koristiti za remont i koje bi trebalo da ubrzaju izgradnju pruga u Srbiji zahvaljujući ruskom državnom kreditu u vrednosti od 800 m
Zamenik generalnog direktora kompanije ruskih državnih železnica „RŽD Internešnl” Masur Bek Sultanov rekao je danas u Rumi prilikom isporuke mašina da je ruska strana ispoštovala svoju obavezu i isporučila najavrsemenije mašine u predviđenom roku. „Reč je o najsavremenijim novim mašinama kojih nema sličnih u svetu po kvalitetu i brzini izvođenja radova”, naglasio je Sultanov u železničkoj stanici Ruma gde je obavljen zvaničan prijem poslednje isporuke tih mašina.. Sultanov je izrazio očekivanje da će u narednih 15 dana biti potpisan ugovor za početak radova na prvoj deonici od Rume do Golubinaca od ukupno šest deonica u dužini od 112 kilometara. On je dodao da je ruska strana spremna da odmah započne radove. Izvršni direktor „Železnica Srbije” zadužen za infrastrukturu Predrag Janković rekao je novinarima da će zahvaljujući tim mašinama rok za remont i modernizaciju prve tri deonice na severu biti smanjen sa 44 na 27 meseci. On je precizirao da bi u narednih 20-ak dana trebalo da se dogovore svi tehnički i finansijski detalji za potpisivanje ugovora nakon čega će uslediti početak radova na prvoj deonici Ruma-Golubin.
Ne propustite:Vulin: Odluka o penzijama i platama veoma brzoEU sankcioniše i državne banke Ruske FederacijePoskupljuje gas!
Preostale tri deonice na jugu zemlje će, dodao je, početi da se grade u 2015. godini, kada će krenuti i radovi na pruzi Stara Pazova- Novi Sad i na rekonstrukciji Barske pruge kroz Srbiju. U železničku stanicu Ruma najpre je u maju stiglo 29 mašina, zatim u julu još 43, da bi ovih dana stiglo preostalih 31. Među pristiglom mehanizacijom je 46 plato-vagona opremljenih univerzalnom opremom za skidanje šina, 40 vagon hoper-dozatora za transport tucanika, 10 univerzalnih plato-vagona, tri motorna plato - vagona i po dva krana za polaganje šina i plato vagona sa čunim čekrkom. Reč je o mehanizaciji predviđenoj za demontažu i montažu koloseka u skladu sa ruskom tehnologijom i svim propisima srpskih železnica. Ta mehanizacija biće angažovana najpre na rekonstrukciji i modernizaciji šest deonica na Koridoru 10 ukupne dužine oko 112 kilometara, kao i na pruzi Pančevački most - Pančevo Glavna.
Izvor: Tanjug